30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:
    Bijdrager
    willem22

inhoud van prullenbak zie ik niet meer.

Ik heb met het verwijderen van windows geen goede werking meer van de prullenbak.
    Als ik b.v een map of foto weg doe komt deze zichtbaar in de prullen bak,daarna de prullenbak openen
    en ik daarna definitief de zaakjes verwijderen.
    Wat er nu gebeurd is dat als ik iets verwijder de zaakjes gelijk weg zijn en de prullenbak blijft leeg.
    Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest anders geef ik wel wat meer info.
    Ben een senior gebruiker en nog niet zo veel ervaring met mijn mac minni.

willem.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan het beste geen windows gebruiken. De prullenbak kan dan ook niet meer stuk.

Bijdrager
    PeterGD

Sleep je de bestanden naar de prullenbak?

Greetz, Peter

Bijdrager
    willem22

Ja ik sleep ze naar de prullenbak maar daar zijn ze gelijk verdwenen.

willem.

Bijdrager
    mowat

Weet je zeker dat je zo exact boven het prullenbakicoon loslaat ? Met slepen los je wel eens iets op de verkeerde plaats.
    Probeer eens met een bestand in finder te selecteren en druk dan op de rode ronde verwijderteken in de finderbalk.
    En selecteer er eentje in finder en kies dan in het menu voor Archief/verplaats naar prullenmand.

Of met rechtsklik en verplaats naar prullenmand.
    Als het in geen van deze drie gevallen nog terug te vinden is dan is er inderdaad iets fout.
    Zie dan eens na of ze in je prullenbak zitten.

Bijdrager
    Vinhelper

Prullenmand

In dit topic staat jouw oplossing. Klik hierboven op de link.

Wat je even moet doen is het volgende:

– 1 – Open een nieuw Finder-venster (meest linkse icoon in je Dock)
    – 2 – Klik in de linkerkolom in dat venster op ”Programma’s”
    – 3 – Zoek dan even naar het mapje ”Hulpprogramma’s”
    – 4 – In dat mapje weer even dubbelklikken op ”Terminal”
    – 5 – Kopieer nu de volgende regel:

<br />
    sudo rm -rf ~/.Trash<br />

– 6 – Plak dit in je Terminal-venster
    – 7 – Druk 1 keer op Enter
    – 8 – Voer nu in 1 keer achter elkaar je wachtwoord van je Mac in, en druk op Enter (je krijgt de tekens van het wachtwoord niet te zien, dat hoort zo)
    – 9 – Sluit de Terminal af.
    – 10 – Log uit.
    – 11- Log weer in, en je prullenbak doet het weer.

Kijk maar of dit lukt, en lukt het niet, geef dan aan bij welk punt je vastloopt.

Mocht het echt niet lukken, kan ik het ook (op afstand) even voor je doen.:wink:

Bijdrager
    willem22

Meneer Vinhelper dit ga ik proberen te doen maar dan wel morgen ochtend of vanavond laat.

bvd.

willem.

Bijdrager
    Oppie

De Terminal is niet voor spielerei en experimenten.

Bijdrager
    Vinhelper

Vriendelijk bedankt voor je wijze opmerking.

Graag dan nu de manier van oplossen zonder Terminal.:innocent: Als je dat niet weet, had je beter niet kunnen reageren.

Bijdrager
    willem22

Bij punt 4 loop ik vast ,klik op terminal.app maar daar gebeurd niets ,zie wel even iets op de icoon maar niets
    om de info sudo rm -rf ~/.Trash te plakken.

Gaarne verder wat te doen.

willem.

Bijdrager
    willem22

@mowat , ik heb je voorbeeld gedaan maar bij deze handeling het zelfd verschijnsel.
    Er komt ook een aanwijzing waarin staat “Dit onderdeel wordt onmiddelijk verwijderd.dit kunt u niet ongedaan maken”

Misschien toch nog ter info met het verwijderen van VMware en windows heb ik een map onderin gezien met de tekst .trash die heb ik in finder delete.

willem.

Bijdrager
    Vinhelper

Een .Trash-map verwijderen is ook precies wat er gedaan moet worden, en dan op zo’n manier dat het systeem daarvan automatisch een nieuwe aanmaakt.

De huidige is per ongeluk ‘op slot geraakt’. (om het simpel te zeggen, want de eigenlijke oorzaak is een heel ingewikkeld verhaal)

Verder moet je niets verwijderen waar een . (punt) voor staat, want deze zie je in Mac OS X niet, en dat is ook juist omdat je er vanaf moet blijven.

Dubbelklik je wel op de Terminal.app?

Bijdrager
    willem22

Ja ik dubbel klik op Terminal.app.
    Nog even een ander geprobeerd spaces.app en die komt met 4 scherm indelingen.

Wat moet er op het scherm komen met het openen van Terminal.app?
    Heb ook nog met de rechter muis “openen gedaan” geen reactie.

willem.

Bijdrager
    Vinhelper

Ik kan zo niet zien wat je precies aan doen bent.

Daarvoor is de volgende oplossing: (bekijk even voor jezelf of je ermee akkoord gaat)

> Ik neem je scherm en muis even over, zodat ik via het internet je computer kan besturen en je beeldscherm kan zien.

Daarvoor moet je het volgende programma installeren en openen: Teamviewer (<klik)

Als je dat na het installeren opent, moet je even de 2 codes in een PM (prive bericht) naar mij opsturen, op die manier kan alleen ik jouw scherm zien.

Kijk maar even of dat lukt.

Bijdrager
    willem22

@Vinhelper ga ik even doen ,maar nog iets als ik een foto van mijn stick verwijder in het scherm gaat deze wel naar de prullen bak,

Ga aan de slag met Teamviewer.

Bijdrager
    willem22

Done.

Bijdrager
    willem22

Ik krijg de info de patner gebruikt oude versie.

Bijdrager
    Vinhelper

Oh, ik ga even kijken hoe ik dat kan oplossen.

Edit: ik ga even updaten, en dan daarna opnieuw proberen.

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb met Teamviewer gezien op het scherm van willem22 dat de map Hulpprogramma’s beschadigd is, en daardoor start Terminal niet op.

I.v.m. de rechten lukte het niet om de Terminal te vervangen door een kopie van mijn Mac. Ook deze wilde vanaf het bureaublad niet opstarten.

Weet iemand hoe het zonder herinstallatie mogelijk is om de Hulpprogramma’s-map te vervangen?

Hij staat ook niet op de grijze DVD’s, dus van daaraf lukte het niet.

Alvast bedankt voor de hulp!

Moderator
    unSOUND

Veiligste methode om eerst te proberen is de rechten te herstellen. Dit kan momenteel niet door de gebruiker, maar kan als het goed is nog wel vanaf de DVD, of door in te loggen als root.

Wat betreft de prullenmand zelf, staat er toevallig ingesteld om deze altijd veilig te legen ? Dat wil nog wel eens voor dit soort problemen zorgen.

Bijdrager
    Vinhelper

Het prullenmand-probleem is heel simpel op te lossen…als de Terminal opstart.

Het gaat er hoofdzakelijk om dat de Hulpprogramma’s-map vervangen kan worden. 10.6.6 heeft hij ook, dus dat zou moeten kunnen.

Schijfhulpprogramma werkt waarschijnlijk nog wel, dus de rechten herstellen moet willem22 eerst even doen.

Moderator
    unSOUND
    Vinhelper op 15 januari 2011

Het gaat er hoofdzakelijk om dat de Hulpprogramma’s-map vervangen kan worden. 10.6.6 heeft hij ook, dus dat zou moeten kunnen.

KAN, maar is het nodig ? Het kan immers ook zijn dat de map niet werkt door verkeerde rechten, wat ook een veel voorkomende reden is waardoor bestanden niet de prullenmand in gaan…

Bijdrager
    Vinhelper

Dat wist ik niet. Weer wat geleerd.:thumbsup:

Kunnen er ook iconen door verdwijnen?

25% van de (hulp)programma’s (van wat er nog van over is, er mist een hoop) mist namelijk ook het icoon.

Moderator
    unSOUND

Het kan zijn dat ze door de verkeerde rechten niet geladen mogen worden.

Bijdrager
    Oppie

Deze zin lijkt me redelijk cruciaal in dit probleem:

Ik heb met het verwijderen van windows geen goede werking meer van de prullenbak.

Bedoelt ie MS Windows? En wat heeft ie dan gedaan?

Bijdrager
    Vinhelper

Windows verwijderd, maar hoe, dat weet ik niet.

Het zou niets uit mogen maken. Nu moeten eerst de schijfbevoegdheden worden hersteld.

Moderator
    unSOUND
    Vinhelper op 15 januari 2011

Het zou niets uit mogen maken

Assumption is the mother of all fuck-ups.:wink:

En waarom zou het niet kunnen dat het veranderen van de partitie-tabel en b-tree een uitwerking heeft op de bestanden elders op de schijf ? Die zaken zijn immers van toepassing op de hele schijf, niet alleen op de Windows-partitie.

Bijdrager
    Vinhelper

Het is dan wel heel toevallig dat dan net het .Trash-bestand een schop krijgt.

Of de bevoegdheden veranderen ook door het veranderen van de partitie-tabel en folder-tree?

Moderator
    unSOUND

Of de bevoegdheden zijn niet meer te vinden, of de bevoegdheden zijn prima, maar door de kapotte index zijn bestanden die bij het programma horen niet te lokaliseren…

Bijdrager
    Vinhelper

De bevoegdheden zijn hersteld, het waren er niet eens zo heel veel. Ook de schijfstructuur is helemaal in orde.

Maar alsnog doet de Terminal het niet, op dat gebied is alles nog hetzelfde.

Er was ook een Time Machine backup tot vorig jaar oktober, maar ook deze bevatte niet een complete versie van de Terminal.

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.