7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    FreFel

Inhoud iFoto verplaatsen naar Foto's

Hoe kan de inhoud van iFoto verplaatsen naar Foto’s?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

voor zover ik weet gebruiken ze allebei dezelfde files, alleen staan ze in verschillende mappen.
    De ene map is bijvoorbeeld 5Gb, en de andere ook, maar samen zijn ze ook 5Gb,
    dus de ene gebruikt dus symbolic links naar de andere

Bijdrager
    FreFel

Ik begrijp het niet goed. In de map iFoto is deze 15Gb en in de map Foto’s is deze 4,85Gb.

Bijdrager
    McPim

FreFel, je kunt een iPhoto bibliotheek gewoon openen in ‘Foto’s’, hij wordt dan omgezet voor je (zorg wel altijd voor een goed backup!). Je hoeft dus niets te verplaatsen. Zie ook hier:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204655
    http://www.iculture.nl/tips/overstappen-iphoto-aperture-naar-fotos-app/

Bijdrager
    FreFel

Bedankt voor de reacties. Het is gelukt.

Bijdrager
    McMeller

Ik gebruik al heel wat jaren Mac maar toen ik een poosje geleden goed begreep hoe dit werk was dat wel een openbaring.

Eerst begreep ik er niks van. Je moest toch genoeg ruimte hebben voor het dubbel bewaren van die hele bibliotheek? Dat was toch lang niet voor iedereen mogelijk?

Totdat iemand het mij voorspiegelde als een boekenkast. Als je de boeken van twee kanten kunt bekijken, betekent dat niet dat je er twee keer zoveel hebt. En het is ook niet zo dat het ene programma bij het andere naar binnen kijkt. Ze delen gewoon dezelfde file op de harde schijf en dat bestand krijgt meerdere verwijzingen.

Niet in hokjes denken. Zeker toen ik besefte dat dit een stuk moderner werkt dan Microsofts “New Technology” File System (jaja), en bovendien een ouder systeem is, wist ik weer waarom ik een Mac heb.

Bijdrager
    KarelWillem

Het feit dat honderden keren uitgelegd moet worden aan mensen hoe die opbouw van je fotobibliotheken werkt, is geen goed teken natuurlijk.

Het is een bijzonder verwarrende manier van updaten van een programma, en zorgde bij erg veel Mac-gebruikers minstens voor wat hartkloppingen.

Zo positief zie ik dit dus niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.