1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    ajvankesteren

Inhoud gedeelde Airport disk onzichtbaar op OSX

Sinds kort heb ik een externe HD aan mijn Aiport Extreme 802.11n gehangen, met name om een handige manier te hebben om bestanden tussen mijn MacBookPro en de Vista PC van mijn vrouw te kunnen delen en op te slaan.
    De schijf is geformatteerd als FAT32, en wordt goed herkend door de AE. Bestandsdeling is ingeschakeld, de schijf is beveiligd met accounts, 1 voor mij, en 1 voor mijn vrouw.
    Na veel vijven en zessen op de Vista PC eindelijk de twee shares geactiveerd gekregen (maar niet via de Airport disk utility – de shares zijn nu via een netwerkverbinding bereikbaar), en die kant van het verhaal werkt nu goed, de shares zijn normaal lees- en schrijfbaar.

Onder OSX heb ik een raar probleem: daar zijn de shares welsiwaar goed te mounten (en dan wel met de Airport-disk utility), maar als een Finder venster open met de gedeelde share dan is de inhoud onzichtbaar; d.w.z. in een flits zie ik de bestanden, en daarna een leeg venster met de mededeling dat er geen bestanden zijn! Pas als ik een bestand naar de share sleep wordt alles zichtbaar.

Iemand enig idee hoe dit komt? En belangrijker: wat er aan kan woren gedaan?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.