7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    NickBook Pro

Inhoud creative suite retail box

Hoi,

Ik ben van plan Adobe Creative Suite 4 Master Collection aan te schaffen.

Als ik online CS3.3 koop, kan ik gratis upgraden naar CS4 in de Grace Period van Adobe (tot 22 december).

Opzich mooi, want dat scheelt me ongeveer 300 euro ex btw.

Alleen zat ik me af te vragen wat er naast de schijfjes nog meer in zo’n retail box zit.

Zitten daar ook allerlei geprinte manuals in? Niet dat ik daar dagelijks in zal kijken, maar het lijkt me fijner om de CS4 manuals hier in de kast te hebben staan dan verouderde CS3 manuals.

Wie kan mij vertellen wat er in de Creative Sutie 4 Master collection retail box zit? Ik kan het nergens vinden nl.

Bijdrager
    Blieper

De help functie zit er online bij en dat gaat met zoeken sneller dan met een manual!!

Bijdrager
    NickBook Pro
    ”Blieper”

De help functie zit er online bij en dat gaat met zoeken sneller dan met een manual!!

Dat begrijp ik, maar ik wil juist weten wat er fysiek bij zit, zodat ik op basis daarvan kan beslissen of ik direct CS4 bestel of CS3.3 met upgrade naar CS4.

Bijdrager
    MacMartino

Bij mijn CS3 zaten er geen handleidingen bij. Is inderdaad erg jammer,
    want al bladerend kom je makkelijker dingen tegen dan gericht zoeken.
    Ik vrees dat het dus voornamelijk verpakking is van de CD box (CS3: 4 DVD’s)
    en wat promo foldertjes en wat licentie gewauwel.

Bijdrager
    NickBook Pro

Ok dan is het een makkelijke keuze.

Schandalig eigenlijk voor 3000 euro ex geen enkele manual. Bij Apple Final Cut Studio zit een hele rits mooie manuals die niet alleen leuk staan in de kast, maar zoals MacMartino zegt, ook regelmatig mee naar de wc gaan;-) En dan kom je idd regelmatig features tegen waar je uberhaupt nooit van had gedacht dat ze bestonden, laat staan er gericht op zoeken.

Maar goed, het wordt dus de CS3.3 aankopen en dan de CS4 free update aanvragen!

Weet iemand toevallig een shop die CS3.3 Master Collection nog goedkoper aabiedt dan inmac (daar 2700 ex btw) ?

Bijdrager
    MacMartino

Inderdaad. De hele prijsstelling is fors, al verdien je er wel je dagelijks brood mee.
    Maar je kunt er maar 2 werkstations mee uitrusten, daarna is een extra licentie nodig.
    Als je dus een kleine toko hebt met 3 werkstations en een laptop heb je al een probleem
    en kan je nog een keer die 3000 euri tikken…
    En dat vervolgens met kleine ordertjes terugverdienen is best lastig;)

Bijdrager
    NickBook Pro

Ik moet zeggen dat ik die Master Collection wel een goede deal vind kwa prijs, als je bekijkt wat een en ander los kost.

Wel jammer dat er geen acrobat pro bij de Production Suite zit, al heb ik ook af en toe inDesign nodig.

Maar het is ook wel een investing over lange tijd, als je bedenkt dat je daarna gewoon een x in de zoveel versies een upgrade doet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.