6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    OReason

Ingewikkeld AppleScript, is het mogelijk?

Ik heb nog nooit met AppleScript gewerkt, maar het ziet er heel makkelijk uit. En omdat ik ervaring heb met JavaScript en PHP leek het mij wel leuk om AppleScript eens te proberen. Maar ik wil eerst een beetje weten wat er nu allemaal mogelijk is.

Nu heb ik iets bedacht wat heel handig zou zijn, mijn vraag is of het mogelijk is om dit te maken. Het gaat hier om een map-actie, dat ook gewoon AppleScript is (als ik het goed heb).

Als ik mijn AppleScript “Nieuw Project” aanklik dan wordt mij de naam gevraagd en als ik die invoer en op “Submit” oid klik worden er mappen aangemaakt:

/map/naar/safari/favorieten/projects/NAAM_PROJECT/
    /een/map/projects/NAAM_PROJECT/
    /een/map/projects/NAAM_PROJECT/upload

En nog een map actie als er iets in “/een/map/projects/NAAM_PROJECT/upload” wordt veranderd dan wordt dat geupload naar een van te voren gedefineerde url via Transmit (is scriptable).

Is zoiets mogelijk? Zoja, zou iemand mij wat aanwijzingen kunnen geven. Hoe ik bijvoorbeeld zo’n “Textbox om de projectnaam in te voeren” ter voorschijn tover.

Als zoiets mogelijk zou zijn, zou dit mijn workflow echt positief kunnen beinvloeden:D

Bijdrager
    walinsky

[code:1:89b5d99607]
    display dialog "Enter project name." default answer "" buttons ["Cancel", "Enter"] default button 2
    set thisprojectname to text returned of result as string
    [/code:1:89b5d99607]
    zoiets ?

Bijdrager
    bruno

Hier is een E-book: Applescript for absolute starters.pdf Daar zul je een hoop uit kunnen halen.

Bijdrager
    OReason

Bedankt, ’t lukt al aardig. Alleen krijg ik ’t toevoegen van een “bookmark” niet voor elkaar. Ik kan natuurlijk de betreffende plist bewerken, maar dat lijkt mij te ingewikkeld. Kijk ik er overheen of is er geen andere mogelijkheid om een bookmark toe te voegen?

Bijdrager
    Kjeld

Vermoedelijk werkt dit:
    [code:1:f1bc3ce311]tell application "Transmit"
       make new document at before front document
       tell document 1
          if (connect to "ftp_server" as user "whoever" with password "whatever") then
             if (set their stuff to "/target_directory") then
                upload item "/Users/me/Desktop/my_file.pdf"
             end if
          end if
       end tell
    end tell [/code:1:f1bc3ce311]

En anders vind je hier meer (zoeken op Transmit, kijk ook eens in de scriptbuilderssectie).
    En hier staan een paar kant en klare scripts van Transmit.

Het is zeker de moeite waard om met Applescript door te gaan. Ik rommel nu al een jaartje aan en bespaar er een hoop tijd mee. Het aardige is dat je een applescript door verschillende programma’s heen kunt laten lopen. Dus: nadat je files ge-upload hebt bv Safari de pagina laten openen.
    [code:1:f1bc3ce311]tell application "Safari"
    open location "http:www.hierstaatjesite.nl"
    end tell[/code:1:f1bc3ce311]

Succes,
    Kjeld

Bijdrager
    Ijope
    ”bruno”

Hier is een E-book: Applescript for absolute starters.pdf Daar zul je een hoop uit kunnen halen.

met deze heb ik ook leren scripten het is leuk als je dat goed onder de knie hebt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.