4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    denisjean

ingebouwde microfoon mbpretina

Bij een poging om de ingebouwde microfoon van mijn mbp retina te gebruiken, loop ik vast; in garageband krijg ik geen geluid. De monitor staat aan, ik heb gekozen voor “ingebouwde microfoon” bij de instrumenten configuratie. (fysiek instrument).
    Ook is het me onduidelijk waar de microfoon zich fysiek op de laptop bevindt. Ik kan hem nergens vinden en ook in het “Hallo” boekje dat bij de computer wordt geleverd staat nergens een microfoontje afgebeeld, zoals de camera wel wordt aangegeven.
    Daarnaast heb ik onlangs soundflower gedownload; ik weet niet of dat hier een oorzaak kan zijn. Ondanks dat ik SF heb verwijderd, blijft het als optie verschijnen onder “mijn instrument is aangesloten op” (GB instrumentconfiguratie)

Bijdrager
    IGBA

Hoe heb je SF verwijderd? Met de uninstaller?

Bijdrager
    tomc

als je een 15 inch mbp retina hebt zitten de microfonen verwerkt achter de speaker grills naast het toetsen bord,
    als je een 13 inch hebt zitten ze (van bovenaf) aan de linker zijde van ja mac waar de 2 thunderbolt , magsafe en usb poort zitten, het zien twee kleine gaatjes.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan kijken of je Mic het doet door gewoon in de geluidsinstellingen van je systeemvoorkeuren te kijken.
    Bij invoer/input kan je het niveau zien.

Als je soundflower had en nu niet meer, maar nog wel dingen in de geluidsinstellingen hebt staan, dan heb je iets verkeerd gedaan.
    Volg deze stappen: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=477256

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.