10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

Ingebouwde iSight in iMovie werkt enkel op Intels?

Ik kon daarnet in de Apple-winkel vaststellen dat je met een (zwarte) MacBook de ingebouwde iSight kunt gebruiken in iSight. Met mijn gewone (niet-Intel) iMac G5 lukt het niet om gebruik te maken van de ingebouwde iSight in iMovie. Persoonlijk vind ik dit erg spijtig en vraag ik me af of deze discriminatie niet kan weggewerkt worden op de ene of andere manier. Dit is toch niet logisch?

Vriendelijke groeten.

Bijdrager
    klaus

Heb je beiden iLife 06?

Bijdrager
    corneeltje

Ik denk dat ik iLife 5 nog heb, maar dan nog… Er zit toch ook al iSight in? Daar zou toch een kosteloze update voor mogen komen, vind ik.

Bijdrager
    yvinhei

Ik heb een (let op) PowerBook met losse iSight camera, en daarmee werkt het ook. Als je in iMovie een nieuw project start, wordt gevraagd om de structuur. Weet je zeker dat je daar voor iSight hebt gekozen en niet per ongeluk voor DV ofzo.

Ik heb overigens wel iLife ’06.

Succes.

Bijdrager
    SeaTrue

als je rechtermuis op het beeld klikt kan je ook iSight kiezen

Bijdrager
    corneeltje

Dat laatste is niet waar.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”corneeltje”

Dat laatste is niet waar.

bij mij wel hoor?

Bijdrager
    corneeltje

Hoe kan dat nu? Met iLife 5?

Dan is er iets heel vreemd aan de hand!

Toen ik in het begin aan het experimenteren was met een miniDV in iMovie, stond me voor dat je inderdaad ook met iSight kon werken. Ik ben er van overtuigd dat dat even gewerkt heeft toen. Later is me dat nooit meer gelukt. Ik heb ook geen miniDV meer aangesloten sindsdien. Zou het dat zijn? Dat je er eerst een andere camera moet aanhangen?

Even proberen.

Bijdrager
    corneeltje

Nog eens getest en hier is volgens mij wel degelijk sprake van een bug!

1. Ik sluit mijn miniDV aan en bedien hem via de computer.

2. Ik schakel de miniDV uit en op het blauwe scherm verschijnt: camera niet aangesloten.

3. Ik klik op het blauwe scherm en daar floept mijn iSight aan: groen licht, ik zie mezelf zitten, “neem op met camera” verschijnt boven de 5 bedieningsknoppen en ik kan opnemen.

Leg uit?

Conclusie: het werkt dus wel via een omweg. Maar ik vind die omweg er toch teveel aan. Dus noem ik dit een bug. De iSight zou je meteen moeten kunnen selecteren én afwisselend met de miniDV. Als de miniDV is aangesloten kan je niet kiezen om over te schakelen op de iSight; rechtermuisknop geeft enkel de miniDV aan.

Bijdrager
    iDuck

Denk dat het dan toch aan iMovie 05 ligt.
    Hier kan ik zo de iSight kiezen in iMovie 06 , iMacG5 ingebouwde iSight.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.