5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

ING Trusteer

Gisteren heb ik de door ING aanbevolen software ING Trusteer Rapport gedownload en ge├»nstalleerd. Aan het eind van de installatie liep mijn iMac (2009) vast en kreeg ik een mooi grijs scherm. Na 2x herstarten leek hij in orde, maar wat bleek… De muis kon ik bewegen, maar iets aanklikken ging niet meer. Vervolgens weer een grijs scherm en gelijk weer terug op buroblad, en weer grijs etc. Zo ging het door. De herstelpartitie dan maar opgestart en schijfhulpprogramma gedraaid. Die herstelpartitie was overigens wel stabiel. Maar bij herstarten bleek het probleem niet verholpen. Nog maar eens herstart met de herstelpartitie en via Time Machine een backup teruggezet. Nu is alles weer OK, ik heb het ING programma er gelijk afgeknikkerd. Maar ik vroeg me wel af of er meer mensen dit probleem hebben gehad na het installeren van dat ING Trusteer Rapport.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Dergelijke software moet je altijd wantrouwen, ik zal het nooit gebruiken..

Men gaat ervan uit dat iedereen microsoft OS’en gebruikt………

Heb jij ING nodig om je computer te beveiligen??? kan je beter zelf regelen…

Bijdrager
    SunKeeper

Stap 1: zet ├╝berhaupt geen beveiligingssoftware op een Mac.

Stap 2: vermijd Trusteer ten alle tijde, op alle systemen die nog maar op een computer lijken, ongeacht het merk.
    Het heeft het leuke effect dat eventuele andere beveiligingssoftware onklaar wordt gemaakt, maar het doet zelf niets aan de beveiliging. Gevolg is dat alle Windows en deuren wagenwijd open staan.

Mac beveiligd zichzelf! Geen apps installeren!!

Bijdrager
    mbaert

Bedankt voor jullie reactie. Ben zelf ook die mening toegedaan. Nu zeker!

Bijdrager
    shakey

Mac beveiligt zichzelf!

Legt uit!

Geen apps installeren!!

Meen je dat serieus?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.