-
Q:
ING TAN-code via SMS
Sinds een paar weken krijg ik vaker niet dan wel een TAN-code via SMS op mijn iPhone 3GS.
Met knopje geen TAN ontvangen gebeurt er ook niks.
Als ik het dan een dag later probeer lukt het wel. (Op Mac met Safari of Firefox maakt niet uit)ING zegt dat het aan T-Mobile ligt dat die SMS diensten blokkeert. (ik heb niks geblokkeerd)
T-Mobile zegt ING stuurt geen SMS.Kent iemand deze problemen of beter nog een oplossing?
Ik heb het een jaar of anderhalf à twee terug wel een week of zo gehad, maar toen had ING volgens mij ook problemen met de sms dienst.
Verder eigenlijk nooit problemen; o.h.a. binnen een seconde of 10 de sms (ING / T-Mobile iPhone abo).
Heb je genoeg bereik als je om de sms vraagt? Let daarbij op dat de iPhone volgens mij traag ‘ververst’; op mijn werk zijn er een aantal plekken waarvan ik weet of ik er bereik heb of niet, maar de iPhone laat dat soms pas een minuut later zien (ik stap zo’n ruimte binnen met vol bereik, en pas een minuut later is dat bereik officieel weg. In die minuut hoef ik echter geen telefoon te verwachten…).
Ik heb het 1x gehad dat ik hem niet ontving (woonachtig in Nederland en heb T-Mobile), voor de rest komt ie altijd netjes aan. Daarnet nog.
Gezinslid heeft laatst wel gehad dat ze de goede TAN code in had gevoerd en dat hij niet werd geaccepteerd, toen heeft ze een week moeten wachten om een brief via post te ontvangen met een activatiecode voordat het weer werkte.
Dus nee, heb er niet echt last van.
Hier ook T-Mobile en iPhone. Geen problemen gehad met de iPhone en TAN-codes. Heel soms komen ze met wat vertraging binnen, maar verder werkt alles probleemloos.
Maar als het ook niet werkt met ‘geen code’ ontvangen, vraag ik me serieus af of de browser alles wel goed doorgeeft. De code wordt toch niet nog een keer gestuurd, maar je moet dan toch bellen?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.