10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    TomJK

Infrarood > Sony Ericsson

Beste mensen,

Sinds kort heb ik een Sony Ericsson K310i. Hier kan ik MP3tjes mee afspelen dus ik zou het fijn vinden als ik hiermee contact kan maken met mijn MacBook C2D. Dit zou via infrarood moeten (een snoertje kost 20 euro) echter ik krijg het nog niet aan de gang. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de MacBook de telefoon ziet en andersom? Ik heb op mijn mobiel ir ingeschakeld en die hou ik voor het ‘zwarte stipje’ rechtsvoor bij de MacBook (naast het sluimerstand lampje).

Overigens zie ik bij de software op de Sony site helemaal geen OSX software, is het dan uberhaupt wel mogelijk?

Thanks!

Bijdrager
    sypie

Is de IR van een MacBook niet alleen bedoeld om te ontvangen? Volgens mij zit die er speciaal in voor de Apple Remote. Een IR led die alleen bedoeld is om te ontvangen kan NIET zenden, dus ook niet communiceren met je telefoon.

Wat soms wel kan (als je de IR signalen van de telefoon kan aanpassen) is je telefoon als afstandsbediening gebruiken.

Bijdrager
    Stadsman

Aangezien deze mobiel geen bluetooth ondersteunt kan syncen alleen via een USB kabel en een apart te installeren plugin.

Zie ook hier.

IR verbindingen zijn sowieso veel te langzaam om bestanden als mp3 te versturen.

Bijdrager
    TomJK

Hmmm niet eens fotos en MP3tjes zie ik… dat is dan ook waardeloos (voor mij :))
    iig bedankt!

Bijdrager
    passenger

Volgende keer SE’tje met bluetooth doen, werkt als een zonnetje…

Bijdrager
    TomJK
    ”passenger”

Volgende keer SE’tje met bluetooth doen, werkt als een zonnetje…

haha jaja dat geloof ik best echter ik wilde onder de 10 euro per maand blijven en er max 1 jaar aan vast zitten.
    Het is echter een mooi telefoontje vergeleken met wat ik gewend ben. Alleen dus jammer dat ik er geen nieuwe MP3tjes op kan zetten of fotos naartoe kan sturen mits ik geen PC heb. Ik ging er echter helaas wel vanuit dat dat laatste moest lukken maargoed, het is geen ramp:)

Bijdrager
    macpro

Je hebt een infrarood adapter nodig die geschikt is voor “irda”.
    Daarmee kun je wel data uitwisselen met je Mac.
    Voor twee tientjes kun je zulke dingen met een USB aansluiting wel krijgen.

Bijdrager
    Ratz

Ik heb een sonyEricsson w810i (lreeg er een 2 GB kaart bij!) en heb wel eens geprobeerd om via een snelle kabel (die ik bij de telefoon kreeg) nummers over te zetten. Dat lukt niet (software erbij voor windows..).
    Maar Bluetooth krijg ik de nummers wel verzonden! gaat alleen maar per nummer en die moet ik steeds toestemming geven per nummer. Tikkie omslachtig dus.

Voor een tip om snel gewoon wat albums over te zetten (iMac<>phone) hou ik mij aanbevolen!!

Ratz
    :apple:

Bijdrager
    Rudi Mentair

snelste manier om bestanden over te zetten is om een (sandisk) cardreader te kopen die ook met sony kaarten overweg kan. Ik heb er hier 1 voor €20, (kunnen ook sd en cf kaarten in). Steek hem er in, schijf verschijnt op desktop, en up en downloaden maar, veel sneller dan kabeltjes en bluetooth.

Te verkrijgen bij computer en fotowinkels.

Bijdrager
    Ratz

Voordat ik wellicht overga tot een cardreader aanschaf probeerde ik het toch nog ff met de USB-telefoon kabel. Na wat zoeken (oa op dit forum)….. als ik de telefoon aansluit gaat de phone verbindingsoverdracht maken maar dat scherm blijft staan. iSync kent hem ook niet. (terwijl je wel het logo w810i ziet staan) en iSync laten zoeken naar ‘ nieuw apparaat’ is ook geen optie.
    Ik zie hem ook niet als extern schijfje in de finder….

Toch best wel shitty om dan weer een reader te moeten kopen…… weer een apparaat erbij.

Of is er toch een gouden tip om simpel muziek op mijn phone te zetten? Best stupid dat ik niet gewoon kan slepen toch!?

Thanks in advance…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.