17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    stavros

informatie map grootte aanpassen

als ik een map open staat er onderaan in de statusbalk hoeveel onderdelen er in de map zitten en hoeveel GB er nog vrij is, graag zou ik dit zien veranderen naar hoeveel GB de totale map inneemt. ik heb al liggen zoeken maar heb nog niet gevonden.

PS is het soms mogelijk om als de CAPS LOCK geactiveerd is, toch cijfers te kunnen typen, zodat ik niet altijd de SHIFT toets moet inhouden als ik cijfers wil typen

Bijdrager
    Hansi2124
    ”stavros”

graag zou ik dit zien veranderen naar hoeveel GB de totale map inneemt. ik heb al liggen zoeken maar heb nog niet gevonden.

Appeltje-i al geprobeerd?

Bijdrager
    Leander
    ”stavros”

als ik een map open staat er onderaan in de statusbalk hoeveel onderdelen er in de map zitten en hoeveel GB er nog vrij is, graag zou ik dit zien veranderen naar hoeveel GB de totale map inneemt. ik heb al liggen zoeken maar heb nog niet gevonden…

Dat kan je inderdaad niet aanpassen (zover ik weet). Je kan natuurlijk wel met Command + “i” de info van een map opvragen in de Finder, dan zie je wel hoeveel ruimte de map inneemt (en druk bij selectie van meerdere mappen op ALT + CMD + “i” voor één gezamelijk infovenster).

Bijdrager
    stavros

jammer dat je dit niet kunt veranderen, bedankt voor de snelle reacties, ik vind dit wel vreemd want itunes heeft dit wel

Bijdrager
    Leander

In een Findervenster kan je met behulp van de lijstweergave (CMD + 2) ook in één keer de grootte van items en folders zichtbaar maken.

Bijdrager
    Oppie
    ”stavros”

PS is het soms mogelijk om als de CAPS LOCK geactiveerd is, toch cijfers te kunnen typen, zodat ik niet altijd de SHIFT toets moet inhouden als ik cijfers wil typen?

Is toch gewoon de standaard: met Caps Lock aan worden de cijfers gewoon getiept?!

Bijdrager
    stavros

bij mij toch niet hoor, als capslock geactiveerd is kan ik enkel hoofdletters typen, cijfers niet

Bijdrager
    Oppie

Wat gebeurd er dan als je op de cijfertoets drukt? Niks?

Bijdrager
    mowat

Hallo Stavros , en de anderen

Dat kan je door de map te selecteren en “ALT + COMMAND + i ” in de drukken.

m vr gr

mowat

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”stavros”

bij mij toch niet hoor, als capslock geactiveerd is kan ik enkel hoofdletters typen, cijfers niet

Dan doe je of zeg je iets verkeerds.
    Capslock beïnvloed alleen de letter toetsen (A-Z), niet cijfers of tekens zoals “#”

Bijdrager
    stavros

Als je op een windows laptop getallen moet typen dan kun je dat doen op 2 manieren

1 je houd de shift toets ingedrukt en je drukt daarna op de getallen die je nodig hebt

2 je activeert de capslock toets en je kan alle getallen typen zonder de shift toets ingedrukt te houden.

Graag zou ik de 2de manier zien gebeuren, aangezien ik excel tamelijk veel gebruik en ik mij vrij tot zeer veel moet inloggen op schoolsites met mijn loginnaam die enkel uit cijfers bestaat is dit soms wel vrij lastig.

Bijdrager
    Oppie

Ik begrijp er geen snars van! Hoezo getallen typen dmv de shift toets ingedrukt houdend?
    Zo werkt “Windows” ook niet. (Nog afgezien van het feit dat Mac OS geen Windows is…)

Bijdrager
    mowat

Oppie ,
    ik zie bij Stavros geen vlag staan , maar mogelijk is hij, zoals ik , een Belg en dan tikt hij vrijwel zeker op een Azerty bord.
    En , op azerty moet men de SHIFT ingedrukt houden , of de Shiftlock activeren om cijfers te tikken.
    Dat werkt niet alleen zo op Windows , maar ook op de Mac. ( Ik heb beiden)

m vr gr

mowat

Bijdrager
    Oppie

Rare jongens, die AZERTY Belgen…
    Dan weet zo’n Belg ook vast wel een goed antwoord voor onze TS…
    :wink:

Bijdrager
    mowat

Hallo Oppie ,
    Ook liefhebber van Asterix en Obelix ? Maar daar waren de Romeinen de rare jongens!
    Maar de Romeinen vonden dan de Belgen weer de dapperste van alle Galliers ! ( zie “De bello gallico”) De Nederlanders waren trouwens toen nog niet uitgevonden.

Neen , ik weet ook geen oplossing voor Stavros.
    Ik weet trouwens niet waarop hij werkt , en inderdaad op de mac werken de cijfertoetsen niet als men shiftlock gebruikt. Waarom niet ? Dat is me ook een raadsel .
    Maar , als Stavros natuurlijk op een gewoon klavier werkt , dan tikt hij de cijfers best in via het numeriek blok. Dan hoeft hij niks ingedrukt te houden.

PS : Als hij een macbook heeft kan hijmisscien wel als volgt werken : Het Franse numeriek toetsenbord in de menubalk zetten en daar op werken.

m vr gr

mowat

:) :)

Bijdrager
    mowat

Vervolg van mijn tekst hiervoor :
    nog eens geprobeerd.
    1.systeemvoorkeuren/landeninstellingen/invoermenu/FransNumeriek aanvinken/
    2.+ zien dat “invoermenu in menubalk weergeven” aangevinkt staat
    3.nu kan je met een klik op het vlaggetje in je rechtermenubalkgedeelte overschakelen op het Frans numeriek bord.
    4.En als je dan je “shift lock” indrukt , dan kan je je cijfers tikken zonder op de shift te blijven drukken.

Dus stravros , het is mogelijk.
    ps :lees ook het vorig bericht want ik weet niet wat voor toestel je hebt ( iMac , macbook ? , maar ga ervan uit dat je op azerty zit.

m vr gr
    mowat

Bijdrager
    kobekes

1234
    &锑

inderdaad, met ‘Frans numeriek’ als invoertaal werkt de caps-lock voor de cijfers wel op een Belgische-azerty MacbookPro keyboard.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.