7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBooky

Info uit meerdere spreadsheets gebruiken

Weet iemand of het mogelijk is om gegevens uit meerder spreadsheets te combineren in een andere spreadsheet?

situatie:
    ik heb voor drie ‘spel’-onderdelen een scoreformulier gemaakt in google spreadsheet (met bijbehorende spreadsheet).
    de resultaten daarvan wil ik in een vierde spreadsheet combineren en er een gemiddelde en ranking van maken.

de formulieren zorgen voor regelmatig nieuwe info die ‘live’ verwerkt wordt (de drie spreadsheets veranderen dus regelmatig) waardoor een simpele copy-paste truuk geen oplossing biedt…

Ik ben inmiddels mini-gevorderd op gebied van spreadsheet formules maar ik kom even niet verder…. :x

Bijdrager
    janbergstra

Hoi, ik weet niet welk spreadsheet-programma je gebruikt, maar met Excel is dat een fluitje van een cent.

Je kunt gewoon verwijzen naar een ander werkblad. Meest eenvoudige verwijzing is bijv: =SOM([invul.xls]Blad1!$B$1)

Hopelijk kan je er wat mee. Succes.

groet,

Jan

Bijdrager
    sypie

Wat je nu gegeven is is een link naar een ander bestand. Je kunt het ook doen binnen hetzelfde bestand naar een ander werkblad. Je kunt dan een willekeurige formule gebruiken met de verwijzing naar een cel op een ander blad. Dit kan al door simpel klikwerk, en als je eenmaal weet hoe die codering in elkaar steekt kun je het zo uittikken.

In Numbers zou het er zo uit kunnen zien op blad 2 in veld B2 =SOM(Werkblad 1 :: Tabel 1 :: D2:D17)

Bijdrager
    MacBooky
    ”janbergstra”

Hoi, ik weet niet welk spreadsheet-programma je gebruikt, maar met Excel is dat een fluitje van een cent.

Je kunt gewoon verwijzen naar een ander werkblad. Meest eenvoudige verwijzing is bijv: =SOM([invul.xls]Blad1!$B$1)

Hopelijk kan je er wat mee. Succes.

groet,

Jan

Ga het meteen proberen, dit lijkt er wel heel erg op! top, dank je

Bijdrager
    MacBooky

helaas pindakaas :oops:

Ik werk in Google spreadsheet omdat dat online en realtime is (de resultaten worden direct als webpagina gepubliceerd), andere spreadsheets heb ik ook wel, maar die kunnen dat kunstje niet:x

nogmaals: info uit 3 files moet gecombineerd worden in een vierde file….. anyone?

Bijdrager
    Bolle1961
    ”MacBooky”

helaas pindakaas :oops:

Ik werk in Google spreadsheet omdat dat online en realtime is (de resultaten worden direct als webpagina gepubliceerd), andere spreadsheets heb ik ook wel, maar die kunnen dat kunstje niet:x

nogmaals: info uit 3 files moet gecombineerd worden in een vierde file….. anyone?

inporteren?

Bijdrager
    MacBooky

Noop, want dan is de data niet meer realtime

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.