3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    gio5

info in Mampp voor mysql-server connect

Weet iemand wat ik hier nu eigenlijk moet doen en wanneer ik dat moet gebruiken?

To connect to the MySQL Server from your own scripts use the following connection parameters:

Host: localhost
    [Port: 8889]
    User: root
    Password: root

Example:

$link = mysql_connect(‘localhost:8889’, ‘root’, ‘root’);

or you can connect using an UNIX Socket:

Socket: /Applications/MAMP/tmp/mysql/mysql.sock
    User: root
    Password: root

Example:

$link = mysql_connect(‘:/Applications/MAMP/tmp/mysql/mysql.sock’, ‘root’, ‘root’);

Ik heb in terminal dat proberen in te typen maar volgens mij ben ik ergens mee bezig waar ik niets vanaf weet en dadelijk doe ik iets waardoor weer alles in de war is en niets meer werkt.
    Kan iemand me met een voor mij begrijpelijke bewoording uitleggen wat men hierboven nu eigenlijk bedoelt en wanneer ik dat moet doen en/of ik dat nodig heb om een website met verschillende bestandtypen te previewen

Bijdrager
    cmug

Ik heb ook MAMP en ben heel tevreden er over. Ik probeer er PHP en MySQL pagina’s mee uit. Als ik MAMP opstart, klik ik op de knop “open start page” en dan is het openings scherm in beeld in Safari. Vervolgens wijzig ik het adres in:
    http://localhost:8888/
    Dan zie ik de bestanden in de htdocs map. Zet je bestanden in deze map en openen ze vanzelf. Ik heb nooit wat met terminal gedaan (staat mij ook tegen) Ik liep ook 100% vast met dat soort instructies toen ik ooit XAMP probeerde.

Bijdrager
    gio5

Toen ik MAMP starte heb ik precies hetzelfde gedaan en me aan de info gehouden, maar volgens de gegevens moet ik in login en in password root invullen . Als ik dat doe krijg ik geen verbinding , vul ik dan de login en password gelijk aan dat wat ik in apache invul dan krijg ik verbinding.
    Tenminste dat zegt het programma als ik de testserver gebruik maar als ik dan de documenten naar de remote server folder wil overbrengen krijg ik steeds dezelfde error message en zie ik steeds de TMP files extensies. en kan hij de site niet openen. Een half jaar geleden werkte wel alles op apache alleen maar nu werkt echt niets meer

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.