8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Chrispi

Info gevraagd: Exchange server en mac clients

Beste iedereen,

even een vraagje … Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een Microsoft Windows Small Business Server 2003 standaard edition en die hierop voornamelijk Exchange draaien. De bedoeling is nl. dat wij deze ook gaan aanschaffen, om te kunnen mailen / agenda’s te beheren en adresboeken te delen.

Waarvoor? Om via Entourage, te kunnen mailen en de agenda’s te kunnen beheren. Wij hebben alleen maar Mac-jes in ons bedrijf ( totaal 10 OSX gebruikers ). Dus alleen de server draait windows, de clients OSX

Mochten je iemand kennen die een soort gelijke siutuatie heeft, of heb je zelf ervaring met Exhange 2003 en Mac clients dan hoor ik het héél graag. Evenals ervarigen met soort gelijke software pakketten

groet.

Bijdrager
    Zout

waarom niet osx server? Die kan toch ook mail enzo beheren, en er zijn vast wel goeie alternativen zoals ical om je agenda’s te delen.

Mijn ervaring met exchange en entrourage is dramatisch!!! voor al het agenda gedeelte werkt voor geen meter!

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Wij hebben hier ook ’n Exchange server. En daar baal ik elke dag van.
    Buiten de mail worden de functies hier never nooit niet gebruikt, want het werkt als een krant.

TIP: Neem ook iemand in dienst die de hele dag dat ding kan onderhouden en troubleshooten.

Ik zou je dringend willen adviseren op zoek te gaan naar een Apple alternatief.

Bijdrager
    Chrispi

Dank voor de reacties … maar ik vraag dus echt specifiek om de ervaring(en) met Echange 2003 ( NIET 5.5 ) en OSX 10.3, desnoods met Office 2004

Bijdrager
    hydro

Het kan aan mij ligen, maar die mensen vertellen hun ervaringen al, en wat ik eruit kan concluderen:
    Het werkt zeer kl… ahum, het werkt niet. En waarom doe je zo moeilijk om te proberen iets van Microsoft aan de gang te krijgen?! Koop lekker Mac OS X Server, dat werkt wel goed en je hebt er nadat je het hebt ingesteld geen omkijken meer na(iets wa je van Windos niet kunt verwachten).

En waarom kies je voor Windhoos als je allemaal Mac’s in je bedrijf hebt? Dat slaat toch nergens op. :|

Bijdrager
    Zout

Ik had het ook over Exchange 2003 hoor, hoe kom je nou weer bij 5.5? Het is een regelrechte ramp echt waar, neem gewoon een Xserve ofzo of desnoods een linux bakkie met een dikke popserver er in en doe je planning via een PHP applicatie die je ergens op sourceforge hebt gevonden ofzo.

Er zijn echt heel erg veel alternativen die een stuk beter werken, ik heb ook slechte ervaringen met Lotus notes, maar die heeft voor elk platvorm iig een goeie client beschikbaar.

Bijdrager
    rlaan

Hoi,

Ik zou nooit voor die optie kiezen, tenzij je perse Classic met outlook 2001 gaait draaien. Er zijn een aantal alternatieven op exchange:

Communigate Pro
    Kerio Mail server

Er zal meer zijn, maar deze twee ken ik wel.

Communigate is een zeer krachtige mailserver die op zijn sloffen 25000 mails per uur kan verwerken met antispam en virusdetectie (McAffee of Sophos) Daarbij heeft het een webinterface en draait het op een Mac gewoon onder OSX client. Er zit een LDAP server in die makkelijk de adressen serveert van alle ingestelde users. Via iCal kun je de agenda benaderen, zowel lezen als schrijven, van jezelf en collega’s, en de leer kromme is niet steil. De IMAP server is net zo snel als de exchange MAPI connector voor Outlook 2001. Agenda users uitnodigen gaat gewoon via iCal een agenda event emailen naar een andere user.

Kerio is veel duurder (vergelijk exchange) en is lastiger te implementeren. de functionaliteit is wel uitgebreider, je kunt makkelijk agenda users uitnodigen en alles draait via een webinterface. Het voelt een beetje als exchange.

Ik ben voor die zelfde vraag naar Guide Automatisering in Hilversum geweest en we draaien hier nu op Communigate, werkelijk naar volle tevredenheid.

Ruben[/img]

Bijdrager
    christiaan1985

hoe krijg ik iCal met communigate pro werkende?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.