8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    djleon97

ineens uitgelogd op alles

Hallo iedereen,

Ik ging net even op mijn Facebook op m’n Mac via Safari. Ineens was ik uitgelogd zonder dat zelf te doen. Ook toen ik naar YouTube en Google ging, was alles er uit gegooid.

Dit is me wel vaker gebeurd, maar kan nooit achterhalen wat het is. Weten jullie het misschien?

groetjes

Bijdrager
    essiw

Dan heb je je cookies verwijderd. Dat je ergens ingelogd staat wordt bewaard in cookies. Sommige browsers verwijderen je cookies als je je geschiedenis verwijderd.

Sleutelbeheerder
    Night

Of je bent aan het werk in een zgn. ‘Private window’.

Bijdrager
    Maurice

Nou, het leuke is. Ik heb daar ook last van… Ik heb helemaal geen cookies verwijderd of zo, en ook geen geschiedenis verwijderd…

Bijdrager
    Shmoo

Dat je vanzelf wordt uitgelogd op websites is normaal cookies verlopen ook wanneer je langere tijd niet aanwezig bent geweest.

Maar alles in één keer uitloggen kan alleen te maken hebben met een complete reset.

Bijdrager
    MauritsBD

Safari verwijderd nu en dan de cookies zelf. Dit kan je zelf instellen in bijvoorbeeld elke week, maand, drie maanden of jaar. Waarschijnlijk zat je net op de laatste dag waarop de cookies zijn geïnstalleerd die over het opslaan van de wachtwoorden gaan.

Bijdrager
    Wilfred

@MauritsBD Uitgaande van Safari voor Mac OS kun je alleen de geschiedenis (en niet de cookies) ouder dan een bepaalde periode automatische laten verwijderen. Voor de bekende browsers (Google Chrome, Mozilla Firefox) is dit niet anders. Daarnaast heeft elke site een x aantal cookies waar o.a. sessies (dat je bent ingelogd) in worden opgeslagen. Er is niet één cookie die de sessies van alle site die je hebt bezocht bij houdt.

Bijdrager
    essiw

^ga naar safari → geschiedenis: onderaan staat wis geschiedenis en webgegevens, webgegevens houd cookies in als het goed is. Dit doet safari volgensmij niet zelf als je zegt dat safari je geschiedenis eens per maand, week e.d. moet wissen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.