10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ztj01

Ineens reclame op safari

Hooi,
    Nieuw hier (ik weet dat ik waarschijnlijk dit bericht in het verkeerde forum post) en meteen een probleempje..
    Ik heb al een beetje gezocht, maar niet iets kunnen vinden wat het probleem oplost..

Ik heb namelijk ineens in safari last van tabbladen die zich openen met reclame. Ook bijv. met iets aanklikken verspringt het scherm naar de reclame. Al het een en ander geprobeerd bijv. extensies uitschakelen, gekeken in de ‘bibliotheek map’ maar niets wat het oplost.

Wie o wie kan mij hier mee helpen?

Een kleine leek
    (Macbook Air)

Bijdrager
    Targaryen

Je hebt duidelijk maar een beetje gezocht, want jouw vraag komt hier zo ongeveer wekelijks aan bod. Nu ja, er valt jou weinig te verwijten. De zoekfunctie op dit forum is gewoon om bij te huilen. Je hebt ongetwijfeld last van dat wat we in de volksmond ‘adware’ noemen. Ongetwijfeld heb je ergens verkeerd geklikt of iets verkeerdelijk ge├»nstalleerd. Draai even AdwareMedic en je zou verlost moeten zijn van je euvel:

http://www.adwaremedic.com/index.php

Bijdrager
    TheBigZ

Toch vind je makkelijk de nodige relevante topics via de zoekfunctie:
    http://www.onemorething.nl/community/zoeken/?qry=reclame+safari

Bijdrager
    SunKeeper

En als je al weet dat het de verkeerde categorie is, waarom dan niet de goede kiezen?:-?

Ach ja, ik mis wat denk ik..

Bijdrager
    Targaryen

Ach ja, ik mis wat denk ik.

Allicht wel. Een beetje inlevingsvermogen voor een nieuw lid op deze maandagochtend?

Bijdrager
    SunKeeper

Sleutelbeheerder
    Night

Graag geen meer;-)

Bijdrager
    ztj01

@Targaryen Bedankt! Inderdaad ook een beetje gezocht, maar kon zo snel niet iets vinden wat mijn probleem verhielp, lees hier links die niet meer bestaan e.d. @TheBigZ
    Het lijk tot nu toe opgelost te zijn. Wel zie ik ineens een progamma er bij (links boven in) maar kan het programma niet terug vinden om het te verwijderen? Het gaat overigens om Disk Drill?

en @SunKeeper, het spijt me! Zwaar in paniek en had dringend een oplossing nodig:)

In ieder geval heel erg bedankt!

Bijdrager
    Targaryen

Er kan geen ‘programma’ in Safari staan natuurlijk. Je hebt het allicht over een plug-in of een extensie. Al je extensies kun je beheren door te gaan naar je instellingen van Safari.

Bijdrager
    ztj01

@Targaryen Je bent een held! Alles werkt weer zoals voorheen! Bedankt voor je hulp en uitleg!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.