10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Aqua1

Ineens geen +R meer branden ???

Heeft iemand dit al eens gehad: tot een paar maanden geleden geen probleem met het branden van DVD DL +R, maar nu ineens staat er in de systemprofiler dat ik geen +R meer zou kunnen branden. Alleen nog -R. Nou breekt m’n klomp.
    Ik heb er geen andere drive ingezet en toch…. Wel lullig, want ik was net zo blij dat ik het wel kon en heb nog aardig wat +R’s liggen.
    Kan ik nog terug in de tijd ?

Bijdrager
    SeaTrue

staat het enkel bij systeemprofiel dat je het niet kan branden, of kan je het écht niet branden (met toast ofzo)

Bijdrager
    passenger

Meer info please….

Ik heb het gehad met mijn Powerbookje 12″ 1.5 GHz, kon ook opeens geen + meer fikken, na vele branderrors met Sony schijven. Toentertijd gaf de 10.4.5 update de oplossing, een maand later gevolgd door firmware update voor de superdrive (UJ-835). Heb tussentijds lopen rommelen met PatchBurn, maar dat was niet de oplossing. Iets meer info verschaffen over je machine helpt, er zijn de laatste tijd ook nogal wat berichten over iMac G4’s met slecht werkende superdrives. Die zijn vaak gewoon versleten en redelijk makkelijk te vervangen.

Bijdrager
    Aqua1

Ik word gek: vanmorgen stond er dat ik + niet kon branden…. en nu:

even snel kijken of het nu wel gaat….

Oja: ik heb een iMac G5 20′ met OS 10.4.7, gebruik Toast 7.1

Bijdrager
    Aqua1

Nee, helaas. Nog steeds die rare Sense codes die al veel besproken zijn. Ik de systemprofiler staat ook nadat Toast het geprobeerd heeft nu nog steeds dat het wel zou moeten kunnen. Wat nu ?

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Pier

Heb hetzelfde, maar dan met -R. Geen enkel programma kan meer -R branden, Toast, Finder, iDVD…. Heb een G5 2×2.5Ghz. Denk dat Apple een flink steekje heeft laten vallen met een update.

SONY DVD RW DW-U21A:

Firmware-revisie: AADB
    Verbindingstype: ATAPI
    Ondersteuning voor branden: Ja (door Apple geleverd/ondersteund)
    Cache: 2048 KB
    Leest dvd’s: Ja
    Beschrijven cd’s: -R, -RW
    Beschrijven dvd’s: -R, -RW, +R, +RW
    Beveiliging tegen leegraken buffer bij branden cd’s: Ja
    Beveiliging tegen leegraken buffer bij branden dvd’s: Ja
    Schrijfmethoden: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO
    Media: Nee

Bijdrager
    rainman

Zie hier : http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=71871
    en http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=68905

Problemen bleven aanhouden zelfs na de firmware update,
    toen maar besloten om deze te kopen :

http://www.disc-planet.nl/wrdesktop.htm

Problemen zijn nu verleden tijd !!!!

Sleutelbeheerder
    Night

als je vreemde sense-error codes krijgt, dan kun je er meestal vergif op innemen dat je drive op instorten staat (ervaring).

HIER
    en HIER
    bijvoorbeeld

Bijdrager
    RonMac

Door problemen met de Powerbook DVD brander nu ook een Lacie FW RWDVD gekocht. Ik kan eindelijk allerlei onbruikbare DVD’s weer gebruiken. (met toast)
    Maar nu toch nog problemen vanuit DVD Studio Pro (2) Vraagt om DVD-R maar er gebeurt niets. Disc insertion, Waiting for device to become ready……
    Het lijkt erop dat hij de dvd’s weer niet herkent.

wie weet wat

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.