14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    macmichiel

ineens geen bereik

hey,

ik heb boven op zolder mijn macmini staan met airport. werkte (bijna) altijd vlekkeloos tot 2 dagen geleden. ineens geen ontvangst… er zijn geen veranderingen aangebracht in het interieur ofzo. ik heb de wireless router al een paar keer gereset, heb mijn computer al vaak genoeg herstart en airport aan en uit gezet. hoe kan mijn ontvangst nou ineens weg zijn en wat kan ik eraan doen?? dit is al de 3de dag internetloos boven, echt waardeloos…

thnx

Bijdrager
    Fotosoeper

Ik raad je aan toch een aantal plekken in je huis te testen op goed bereik. Anders misschien denken aan een extra antenne, bijvoorbeeld van MacWireless.com

Succes!

Bijdrager
    Almerrrrr

Probeer anders je kanaal eens te veranderen misschien dat er iemand in de buurt op hetzelfde kanaal is gaan zitten als jij en dat dat storing veroorzaakt.

Bijdrager
    Freek.
    ”macmichiel”

dit is al de 3de dag internetloos boven, echt waardeloos…

Paar daagjes buiten spelen dan maar?! :P

Is er iets raars te zien in de (Systeem-)voorkeuren? Per ongeluk is gewijzigd?

Bijdrager
    iDaan

heb je beveiliging op de router staan die door de reset is teruggezet naar factory defaults? dan staan de instellingen voor je airport kaart misschien niet meer goed.

Bijdrager
    Sixer

Verschillende factoren kunnen de kwaliteit van je draadloze signaal
    negatief beïnvloeden, waaronder:

– Dikke muren van beton of staal
    – Apparaten of leidingen met een hoge elektrische spanning, zoals
    transformatoren of elektriciteitskasten, of zelfs magnetrons
    – Het draadloze signaal van omwonenden

Om de eerste twee factoren tegen te gaan kun je eens proberen je draadloze router elders in huis te plaatsen, mits de plaatsing van je wandcontactdozen voor je telefoon dat toelaten. Ook kun je de computer dichterbij je router plaatsen.

Wat betreft het draadloze signaal van omwonenden, zou je kunnen proberen of je draadloze signaal op een ander kanaal beter presteert. Bij voorkeur hou je 4 kanalen verschil aan met het kanaal waarop je draadloze signaal niet goed lijkt te werken.

Bij de SpeedTouch 716 doe je dit als volgt:

– Log in op http://192.168.1.254
    – Klik onder “Home network” op “Wireless”
    – Klik rechtsboven op “Configure”
    – Stel rechts van “Channel Selection:” het gewenste kanaal in
    – Klik onderaan op “Apply” (Je verbinding zal korstondig verbreken).

Bij de SpeedTouch 500-series doe je dit als volgt:

– Log in op http://10.0.0.138
    – Klik links onder “Basic” op “Wireless”
    – Klik rechts op het tabblad “Radio Channels”
    – Stel rechts van “Channel:” het gewenste kanaal in
    – Klik onderaan op “Apply” (Je verbinding zal korstondig verbreken)
    – Klik rechtsboven op “Save All”.

Hopelijk ondervindt je draadloos netwerk nu minder last van andere draadloze netwerken.

Bijdrager
    macmichiel

aan de instellingen is niks veranderd… en beveiligd moet ie nog worden. ik ga maar eens experimenteren met andere locaties maar ik vind het erg vreemd omdat de router al een paar maanden op dezelfde plek staat…

en enig idee wat een extra antenne gaat kosten? ik zie trouwens niet in hou ik een andere antenne moet aansluiten of de huidige eruit halen want daar zit been beweging in (geen schroefdraad ofzo).

Bijdrager
    macmichiel

@ sixer, we hebben een smc maar daarvoor zullen de instructies niet heel verschillend zijn.

aangezien de eerste en tweede hindernis het neit kunnen zijn omdat er niks is veranderd en onze enige buur in afrika zit moet het wel een ander signaal zijn. ik zal eens kijken hoe ik de kanalen kan wijzigen oid.

Bijdrager
    iDaan

heb je trouwens geprobeerd om de stroom eens volledig van de wireless router af te halen? ipv het resetknopje te gebuiken.

kanaal instellingen zitten bij een smc onder wireless, en dan channel & SSID.

Bijdrager
    macmichiel

ik heb de stroom er al af gehad, hem gereset, airport aan en uit gezet, herstarten etc.

probleempje: voor het eten probeerde ik in te loggen op de router, na het eten is het safari nog steeds niet gelukt om in te loggen of om ook maar iets op het scherm te toveren. IE zegt “A connection failure has occured”…

Bijdrager
    macmichiel

ik kan niet inloggen op de router… help…:oops:

Bijdrager
    iDaan

ja… zonder signaal valt er niet in te loggen nee. Even een systeem rechtstreeks via een utpkabel aansluiten op je wireless router.

Bijdrager
    rvamerongen

Heb je toevallig het lan IP adres van de modem zelf aangepast? Het kan zijn dat hij naar het originele adres is terug gesprongen na een reset.

En als dan je eigen IP adres niet in het zelfde subnet zit dan kom je er niet in.

Bijdrager
    macmichiel

heb ik gedaan bijdehandje :beret:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.