9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Marsman

Ineens een eject knop in MacOSX menubalk?? OPGELOST

Ineens verscheen deze knop in mijn balk. Wel nadat ik een oud iMac toetsenbord aansloot op mijn
    nieuwe iMac. Zou het daarmee te maken hebben? Hoe kan ik dit weghalen? Want ik heb een hekel
    aan icoontjes in mijn menubalk waar ik niets aan heb.

Bijdrager
    Geminis

http://www.tipstrs.com/tip/3632/Add-an-Eject-button-to-your-Mac-menu-bar

On the Mac, you can add an Eject button to your menu bar so that you can ejects CDs and DVDs easily. To add this, open a Finder window and select your hard drive under the “Devices” section on the left. Then navigate to the System -> Library -> CoreServices -> Menu Extras directory. You’ll see a file called Eject.menu. If you double click on this file, it’ll add an Eject button to your menu bar.

If you decide you want to get rid of this from the menu bar, hold down the Command key and use your mouse to drag the eject icon off of the menu bar.

Bijdrager
    Marsman

Ik dank u zeer!

Bijdrager
    Dagaloni

En je kan het in systeemkeuren aanpassen onder Toetsenbord en Muis..

Bijdrager
    Marsman

Dat is dus wat al eerder werd gezegd, wel lezen he voordat je dingen gaat zeggen:
    “If you decide you want to get rid of this from the menu bar, hold down the Command
    key and use your mouse to drag the eject icon off of the menu bar.”

Ik heb nog eens gekeken, maar onder Toetsenbord en muis kan ik het toch
    ook niet vinden hoor. Anyways, Ik weet het dus al ja.

Thanks dus.

Bijdrager
    Edwin
    ”Dagaloni”

En je kan het in systeemkeuren aanpassen onder Toetsenbord en Muis..

Illustreer dit soort tips eens met een screenshot. Het is namelijk niet direct duidelijk waar dit ingesteld zou moeten worden.

Bijdrager
    AdriaanB

Je kan makkelijk icoontjes weghalen uit je menubalk door het volgende te doen:

[option] + [command] + met je muis wegslepen

Bijdrager
    Geminis

Nu hoeft Marsman alleen nog maar Opgelost in het onderwerp erbij te zetten :innocent: 8)

Bijdrager
    Dagaloni

Ik had foto’s maar mijn macbook start niet meer op ivm kernel panic. Zie http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=144491

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.