19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    henrybu

Indesign of iets beters?

We zijn een bedrijfje aan het opzetten en ben bekend met indesign, nu steekt dat abonnement mij tegen en dat er geen mogelijkheid is om via een iPad  die werken, liefst werk ik voor 100% met de iPad, heeft er iemand een goed idee, het gaat om het ontwikkelen van reclame foldertjes en sticker layouts .

Bijdrager
    SvS

Affinity!! Ze hebben 3 grafische apps.
    Photo en Designer werken op iPad.
    Photo = Photoshop tegenhanger
    Designer is ook meer vectorbased.
    Prima voor wat flyers en stickertjes.

Publisher = opmaakprogramma, maar vooralsnog enkel voor Mac/Win. Ik hoop dat er dit jaar een iPad versie komt.

Abonnement van Adobe stond mij ook tegen en ben overgestapt.

Bijdrager
    SvS

https://affinity.serif.com/en-gb/

Ze hebben ook actieve forum.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Mac App of the Year: Affinity Publisher. Dat zou ik doen. Maar er is nog geen iPad versie.

Bijdrager
    Shmoo

Met de iPad werken in deze (grafische) sector? Dan zal je toch de eerste zijn die dat lukt.

Bijdrager
    Roosje

Kies voor Affinity. Werk je in de grafische sector ga dan werken op een Mac. Gebruik je iPad voor onderweg om later de data over te zetten op je Mac.

Bijdrager
    SvS

Inderdaad, trouwens, Affinity ondersteunt iCloud ook volledig, dus dat zou ook fijn kunnen zijn voor het wisselen tussen Mac en iPad

Bijdrager
    computer space

Toch eens proberen dat Affinity. Ik heb InDesign nooit begrepen. Voelde altijd alsof je met een schroevendraaier spijkers uit een plank aan het prutsen was omdat je geen nijptang hebt. Paginaopmaak blijft een soort zwart gat qua software, Word heeft al eeuwen de logica van een roze olifant, Pagemaker bakte er niks van, CSS slaat eigenlijk nergens op met die idiote cascading-gedachte en ook InDesign blijft een eenoog in het land der blinden.

Overigens is oude gediende Quark tegenwoordig ook heel betaalbaar en zonder abo, maar geen idee of ik daar nou zoveel blijer van wordt. Ik heb tekstopmaak maar opgegeven.

Bijdrager
    Balsjer

Affinity Publisher is inderdaad een volwaardig alternatief voor Adobe InDesign. De prijs is voor deze Affinity software ook zeer schappelijk te noemen. Helaas (nog) geen iPad versie beschikbaar.

Tevens kom ik nog Swift Publisher voor MacOS tegen, maar of het qua mogelijkheden veel te bieden heeft weet ik niet, om de prijs a € 18,55 hoef je het niet te laten. Er is een trial versie beschikbaar, maar geen iPad versie. Of er überhaupt een Publisher/Designer app voor iPadOS bestaat weet ik niet, het zal lastig zijn om daarvoor wat te vinden.

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>computer space op 6 januari 2020 om 23:31</p>
    Toch eens proberen dat Affinity. Ik heb InDesign nooit begrepen. Voelde altijd alsof je met een schroevendraaier spijkers uit een plank aan het prutsen was omdat je geen nijptang hebt. Paginaopmaak blijft een soort zwart gat qua software, Word heeft al eeuwen de logica van een roze olifant, Pagemaker bakte er niks van, CSS slaat eigenlijk nergens op met die idiote cascading-gedachte en ook InDesign blijft een eenoog in het land der blinden.

Overigens is oude gediende Quark tegenwoordig ook heel betaalbaar en zonder abo, maar geen idee of ik daar nou zoveel blijer van wordt. Ik heb tekstopmaak maar opgegeven.

Soms moet je werkzaamheden inderdaad gewoon uitbesteden aan diegene die het wel kunnen hanteren. Word is trouwens gèèn opmaakprogramma. Menig graphic designers hebben een hekel aan Word. Maar dit terzijde.

<p class=”cite”>Balsjer op 7 januari 2020 om 20:42</p>
    Tevens kom ik nog Swift Publisher voor MacOS tegen, maar of het qua mogelijkheden veel te bieden heeft weet ik niet, om de prijs a € 18,55 hoef je het niet te laten. Er is een trial versie beschikbaar, maar geen iPad versie. Of er überhaupt een Publisher/Designer app voor iPadOS bestaat weet ik niet, het zal lastig zijn om daarvoor wat te vinden.

Dat is ook een nuttige tip!

Bijdrager
    Shmoo

Menig graphic designers hebben een hekel aan Word. Maar dit terzijde.

Ik heb een hekel aan graphic designers. En dat recht door het midden. ☺️

Bijdrager
    SvS

En ik heb hekel aan mensen die hekel hebben aan graphic designers. ? Lekker generaliseren, he…..

Bijdrager
    tomc

Dit zegt veel over je grafisch niveau. Als je op professionele basis dtp doet dan kan je bijna niet om inDesign heen. En wat je zegt van die spijkers, ga eens op inDesign cursus. Ok, sommige functies zijn complex maar eenmaal je er mee weg bent kan je op een relatief snel tempo heel wat doen met inDesign op een uiterst efficiënte manier.
    Programma’s als die van Affinity zijn goed op weg. Zelf heb ik geen ervaring met publisher maar wel met designer. Voor de basistaken is het inderdaad net zo goed als illustrator maar wanneer je echt specifieke, professionele functies nodig hebt dan is het toch net niet je dat.
    Oh, en wat doet word in deze opmerking?

Bijdrager
    KarelWillem

SvS op 8 januari 2020 om 13:07
    En ik heb hekel aan mensen die hekel hebben aan graphic designers. ? Lekker generaliseren, he…..

Ik heb een hekel aan mensen die een hekel hebben aan mensen.

Oh, wacht…

Bijdrager
    SvS

@KW ??

Verder ook eens met tomc.
    Uit budgetoverweging wint Affinity het van Adobe.
    Maar er is nog hier en daar te verbeteren. Maar het is een jong bedrijf, ik heb er alle vertrouwen in. Nieuwe projecten pak ik Publisher.

Btw: Wie met Data merge werkt is echter nog van Indesign afhankelijk.

Bijdrager
    streeff

Ik heb goede ervaringen met de Affinity producten tot nu toe, maar merk dat het voor mijzelf na zoveel jaar met Adobe producten moeilijk omschakelen is, dus ik gebruik Adobe nog wel – vooral bij krappe deadlines en ook omdat ik weinig tijd heb om naast HTML/CSS/JS/CMS’en etc etc ook nog eens grafische dingen te moeten bijleren. Als ik aan het begin van mijn carriëre zou staan zou dan wist ik het wel en zou ik Adobe niet aanraken.

Voor grote bedrijven heeft een cloud abo als voordeel dat je makkelijk licenties kunt op/afschalen. Voor zelfstandigen en kleine bedrijven zijn de vaste lasten van Adobe eerder een nadeel.

Bijdrager
    computer space

<p class=”cite”>tomc op 9 januari 2020 om 01:59</p>

Dit zegt veel over je grafisch niveau. Als je op professionele basis dtp doet dan kan je bijna niet om inDesign heen. En wat je zegt van die spijkers, ga eens op inDesign cursus. Ok, sommige functies zijn complex maar eenmaal je er mee weg bent kan je op een relatief snel tempo heel wat doen met inDesign op een uiterst efficiënte manier.
    Programma’s als die van Affinity zijn goed op weg. Zelf heb ik geen ervaring met publisher maar wel met designer. Voor de basistaken is het inderdaad net zo goed als illustrator maar wanneer je echt specifieke, professionele functies nodig hebt dan is het toch net niet je dat.
    Oh, en wat doet word in deze opmerking?

Ik heb jaren als grafisch professional gewerkt. Heb soms als ik modern werk zie het idee dat de opleidingen niks van de basis meer leren. Kerning? Getver, is dat een serie op Netflix voor 50+ers? Plaatsje in Engeland?

Juist omdat ik er zoveel mee heb gewerkt, mag ik best zeggen dat paginaontwerp nog altijd een soort van identiteitscrisis heeft. InDesign is gewoon K mit Birnen. Maar we doen het er maar mee.

Bijdrager
    KarelWillem

Januari 2020. En nooit hebben we henrybu meer terug gezien. .;)

Bijdrager
    SvS

Beetje ondankbaar, he? Allemaal hebben we de moeite genomen om onze mening/feiten op scherm te typen en de TS is gevlogen zonder blijk van dank of een afsluitend reactie, maar dat gebeurt wel vaker helaas.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.