13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    zitte en zwijge

indicatielamp batterijlading Air 2020

Goeiemorgen allemaal in dit hopelijk gezonde nieuwe jaar. Vraag ivm MAcbook Air 2020, als ik deze laat opladen met gesloten deksel kan ik nergens een indicatielamp vinden om na te gaan of de MAcbook aan het laden is/opgeladen is… Is deze feature er niet (meer)?

grt Denis

Bijdrager
    KarelWillem

“If you have a new MacBook with a USB Type C charger, it’s a different story. The USB-C charger doesn’t have the indicator light, meaning if your MacBook doesn’t turn on, you may have no idea if the battery is the cause, or if your cable is just broken.”

Bij eerdere laders zat dat lampje in de stekker van de lader. Nu niet meer.

Ofwel: je kan niet zien of hij aan het laden is.

Bijzonder irritant als je het mij vraagt. Bij mijn vintage iBook kun je keurig zien wat hij doet, en wanneer de iBook volledig geladen is. Zo hoort dat.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    zitte en zwijge

Bedankt vr de reply. Dat is idd uiterst onhandig… Dan zal ik op goed geluk maar moeten raden naar batterijlading en deksel openen om het percentage na te kijken… Mss koop ik me wel een Baseus magnetische adapter, die hebben volgens mij een indicatie led.

Bijdrager
    Hansi2124

Maar je kan toch de laptop gebruiken tijdens het opladen?

Daarnaast kan je ook na een paar uur opladen weer verder, mocht je geen stopcontact in de buurt hebben. Dan laadt je de laptop later weer volledig op…

Bijdrager
    zitte en zwijge

<p class=”cite”>Hansi2124 op 1 januari 2021 om 14:14</p>
    Maar je kan toch de laptop gebruiken tijdens het opladen?

Daarnaast kan je ook na een paar uur opladen weer verder, mocht je geen stopcontact in de buurt hebben. Dan laadt je de laptop later weer volledig op…

Ja tuurlijk maar m’n Asus had bv een indicatielampje en vond het heel handig. Dan hangt je laptop niet langer te laden dan nodig…

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is waar, maar ik dacht begrepen te hebben dat de techniek die Apple toepast dat er niet meer wordt opgeladen als het proces klaar is.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat klopt ook. De moderne MacBooks hebben een intelligenter energiebeheer dan voorgaande versies. Dat houdt onder andere in dat je Mac automatisch zal stoppen met opladen wanneer de batterij een lading van 100% heeft bereikt. Je kan je MacBook dan ook, zonder dat je er daar zorgen over hoeft te maken, aan de adapter laten hangen.

Bijdrager
    zitte en zwijge

Dat is alvast goed nieuws! Thx. Iemand een idee hoe lang een laadcyclus duurt ongeveer met standaard meegeleverde lader Macbook Air 2020? Uitgaande van een nullading…

Sleutelbeheerder
    Night

Van 15% naar 100% kost je ongeveer 2 uur, maar dit is natuurlijk afhankelijk van de staat van je batterij. Naar mate deze er meer laadcycles op heeft zitten, kan dit ietsje langer duren.

Nog wat meer handige info:
    https://www.howtogeek.com/406253/how-to-tell-if-your-macbook-is-charging/

Bijdrager
    zitte en zwijge

<p class=”cite”>Night op 2 januari 2021 om 08:59</p>
    Van 15% naar 100% kost je ongeveer 2 uur, maar dit is natuurlijk afhankelijk van de staat van je batterij. Naar mate deze er meer laadcycles op heeft zitten, kan dit ietsje langer duren.

Nog wat meer handige info:
    https://www.howtogeek.com/406253/how-to-tell-if-your-macbook-is-charging/

Okay, merci !

Bijdrager
    penseel

Je kan ook aan de oplader voelen of het warm of koud aan voelt.

Sleutelbeheerder
    Night

Nou, dat neem ik niet graag als graadmeter, aangezien een oplader zelfs flink warm kan worden zonder dat een device laadt. Dan heb je over het algemeen wel te maken met een fysiek probleem, geef ik toe.

Bijdrager
    Buzz

Ik heb laatst dit kabeltje gekocht met lampje: https://www.amac.nl/native-union-belt-cable-kevlar-usb-c-2-4-meter-zebra

Het lampje geeft alleen aan dat de stroomtoevoer het doet, niet wat de status van je MacBook is.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.