6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    djenss

Indexeren Backup HD uitzetten?

Weet iemand hoe ik (makkelijk) het indexeren van mijn backup HD uit kan zetten?
    Vind dit nogal onzinnig en irritant…
    :x
    Thx

Bijdrager
    mvdenberg

Je bedoelt spotlicht?
    Sluit je externe disk aan, ga naar Systeemvoorkeuren/Spotlight, klik op Privacy en zet hier je externe schijf bij

Bijdrager
    Oppie

Vraag me af wat er onzinnig en irritant aan is. Doet ie het niet goed?

Bijdrager
    dyn

Externe disks hebben een slaapstand. Om energie te sparen gaat de schijf na verloop van tijd in de idle modus wat bijv. kan inhouden dat hij stopt met draaien. Zodra er weer iets van activiteit is spint hij weer op en kun je hem weer gebruiken. Dat is iets wat best lang kan duren. Als je dan snel even wat met spotlight zoekt gaat je dat 30 seconden kosten en dat maakt het dus zo onhandig en irritant. Zolang die HD maar niet in zijn slaapstand gaat heb je er geen last van.

Bijdrager
    djenss
    ”Oppie”

Vraag me af wat er onzinnig en irritant aan is. Doet ie het niet goed?

Onzinnig, omdat mijn backup een backup is en dus niet een schijf is waar ik op werk, of iets op wil zoeken.

Irritant, omdat ik mijn externe schijf rateld en pruttelt. Daarnaast heb ik het idee dat het CPU power vraagt.

Daarom dus.

Moderator
    unSOUND
    ”djenss”

Irritant, omdat ik mijn externe schijf rateld en pruttelt. Daarnaast heb ik het idee dat het CPU power vraagt.

Dat gebeurt maar 1 keer, en duurt misschien eenkwartiertje… daarna gebeurt het niet meer. Daar komt nog eens bij dat het volgens mij juist wel handig is om op een backup iets terug te kunnen zoeken…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.