12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Patries

Indesign XML naar JATS XML

Iemand ervaring met het maken van JATS XML bestanden vanuit InDesign?
    Ik heb een klant die hierna vraagt en levert mij een .css file en een .xsl aan.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Patries

TheBigZ, ja die bedoel ik!:-D

Moderator
    Night

Meestal gaat het toch andersom? Het inlezen van JATS xml bestanden in Indesign om complexe documenten op te maken?

Bijdrager
    Patries

Precies! Daarom kan ik er ook weinig over vinden:(
    Het zit zo, ik heb een opgemaakt tijdschrift, ze willen het tijdschrift naar Open Acces publiceren. Hiervoor moet ik het dan in JATS XML bij hun aanleveren.

Bijdrager
    TheBigZ

Open Office bedoel je?

Je zou deze trial kunnen proberen om InDesign naar Office om te zetten.

https://www.recosoft.com/products/id2office/

Bijdrager
    Patries

Nee ze zeiden echt Open Acces, een voorbeeld hiervan is: https://www.de-zeventiende-eeuw.nl/articles/10.18352/dze.10034/
    Het moet dus via XML, alineastijlen labelen is volgens mij hiervoor nodig. Dat lukt me wel, maar ik heb het idee dat je dan eigenlijk met het opmaken al hiermee rekening moet houden, afbeeldingen dus op een andere manier plaatsen ipv appeltje D, maar dan cursor plaatsen en dan daar de afbeelding zetten (zodat het in de tekst mee loopt). Alleen heeft mijn tijdschrift noten, die niet gekoppeld zijn (kan nu wel zie ik met 2017, ze staan in 2 kolommen onderaan elke pagina). Lastig! Maar wel een leuke uitdaging om het uit te zoeken, ik heb alleen zo’n groot minpunt en dat is dat engels voor mij net chinees is:( dus moet steeds via Translator werken:)

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Shmoo

Misschien is het dan een beter idee om wat simpelere opdrachten aan te nemen en niet dingen die meteen boven je petje gaan.

Bijdrager
    Patries

Het heeft geen enorme haast en heb de opdracht ook niet aangenomen hoor! De vraag was of het mogelijk is en of ik dat kan uitzoeken?
    Vind dat soort dingen altijd wel interessant en leuk voor in de vrije uurtjes.

Moderator
    Night

Wéér een nieuwe “standaard”. Ik dacht dat we met het PDF format al in die richting waren gegaan. Niet dus, kennelijk.

Bijdrager
    Patries

Was het maar zo, pdf is een stuk makkelijker?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.