9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

InDesign: vrijstaand plaatje weerspiegelen

Ik heb een document met een vrijstaand plaatje (gekregen bestaand document). Dat plaatje staat gespiegeld. Dat plaatje is soft en verloopt naar onderen naar transparant (soort weerspiegeling). Alleen kan ik niet zien hoe dit gedaan is in InDesign (ik heb gekeken bij effecten en verloop; deze staan niet aan).

Hoe krijgt je zo’n effect binnen InDesign?

Bijdrager
    KarelWillem

De eerste vraag is = Is dat wel gedaan in Indesign? Zijn de effecten niet gewoon ingesloten IN de afbeelding?

Bijdrager
    olbo

Nee, dan had ik dat wel gezien.;) Bij koppelingen geeft hij precies hetzelfde bestand aan als het ‘origineel’.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  olbo.

Bijdrager
    SvS

Kun je niet vragen aan de opmaker ervan?
    (en ook hier zetten svp :))

Bijdrager
    olbo

Zit te prusten en nu zie ik ineens wel een effect (=verloopdoezelaar). Tja, zo is dit draadje overbodig.

Bijdrager
    SvS

Is de dekking wel 100%?

Bijdrager
    olbo

Nee, is ook gedimd. Stond ook eerst op 100% en nu ik zit te prutsen niet… vreemd. Ik had eigenlijk ook niks anders verwacht.

Nou ja, (zelf) opgelost.:roll:

Moderator
    Night

Je kunt effecten op twee zaken toepassen: op het kader dat een illustratie bevat (kader in laagkleur, in bestand zonder lagen meestal blauw) en op de illustratie zelf (bruine kader). Daar zal het bij jou fout gegaan zijn:-)

Op deze manier kun je dus bijvoorbeeld een horizontale én een verticale verloopgradiënt toepassen op 1 illustratie en nog veel meer gekkigheden uithalen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    olbo

Bedankt voor je aanvulling.:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.