2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    rolandvc

Indesign vraagjes

Ik ben geleidelijk aan het switchen va Quark naar Indesign CS. Hierbij vind ik enkele regelmatig gebruikte functies uit quark niet terug in Indesign, nl. de volgende :

1. vergroten of verkleinen van regelafstand met 1/10 punt. In Quark kon dit met klikken in het parameterpalet met de alt-toets ingedrukt. Bij Indesign vind ik geen klik-toetscombinatie die dit doet.

2. verhogen van de regelafsand via het parameterpalet (klikken) wanneer tekst geselecteerd is met verschillende regelafstanden. Het werkt alleen in tekstblokken met één en dezelfde regelafstand

3. alfabetische rangschikken van de kleuren in het stalenpalet. Nu worden ze gerangschikt in volgorde van aanmaak. Bij documenten met veel kleuren wordt dit een onoverzichtelijk lange lijst om te doorzoeken.

Als iemand een oplossing heeft voor één of meer van deze vragen, dank om deze met mij te delen.

Bijdrager
    helix

1 je kan in de voorkeuren een eenheid ingeven voor de pijltjes toetsen en voor de corpsgrootte en interlinie, ga gewoon in het gewentste vakje staan in het parameterpalet en je kan met de pijtjestoetsen up and down de waarden verhogen

2 dit is helaas zo, het is een zeldzaamheid dat er verschillende interlinies elkaar opvolgen toch, beter een typogram (stijl) maken en daar snel aanpassen

3 de kleuren kan je op naam zetten en gewoon verslepen naar de gewenste plaats

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.