7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Bulle Bas

indesign vouwlijnen tonen.

In een folder heb ik de vouwlijnen aangegeven in de zwarte registratiekleur.
    Het probleem is dat ik deze vouwlijnen niet zichtbaar krijg in de pdf als ik print naar pdf. Ik heb de vouwlijnen onder het afloopgebied geplaatst. Het is toch zeker niet de bedoeling om drukkersmarkeringen in het afloopgebied te plaatsen? Het document heeft als instellingen een afloop van 5mm rondom en ook de witruimte is 5 mm rondom.
    Ik verwachtte dat de vouwlijnen wel zichtbaar zouden worden in de witruimte rondom. Moet ik deze echt in het afloopgebied plaatsen? Met dat laatste ben ik voorzichtig, want als de drukker iets scheef gaat…

Bijdrager
    KarelWillem

Vouwlijnen moeten op één of andere manier het printgebied raken, omdat deze anders niet zichtbaar zijn.

Laat ze dus een milimeter of twee over je drukgebied lopen en plaats daarop een wit kadertje o.i.d.

Nu zullen ze wel gewoon zichtbaar zijn als vouwlijn.

Bijdrager
    Seijdric

Je moet de wit ruimte rondom ook instellen. Je hebt nu alleen je ‘bleed’ ingesteld op 5 mm. Als je je ‘slug’ ruimte op 10 mm zet dan komen de vouwlijnen er ook op.

Bijdrager
    Seijdric

slug ruimte kan je instellen in document setup, en als je exporteert naar pdf kan je de slug meenemen in je pdf…

Bijdrager
    dimelot
    ”KarelWillem”

Vouwlijnen moeten op één of andere manier het printgebied raken, omdat deze anders niet zichtbaar zijn.

Laat ze dus een milimeter of twee over je drukgebied lopen en plaats daarop een wit kadertje o.i.d.
    .

:D:D:D Dat is so Quark…. Met InDesign met je idd de witruimte (slug) instellen zoals Seijdric omschrijft..

Let wel op dat wanneer je exporteert naar PDF dat je wel bij snijtekens en afloop allebei de opties aanzet, anders gaat het nog niet werken..:D

edit: plaatje hieronder

Bijdrager
    KarelWillem
    ”dimelot”
    ”KarelWillem”

Vouwlijnen moeten op één of andere manier het printgebied raken, omdat deze anders niet zichtbaar zijn…

:D:D:D Dat is so Quark…. Met InDesign met je idd de witruimte (slug) instellen zoals Seijdric omschrijft..

:P
    Dan hebben al die jaren Quark-ellende toch nog wàt opgelevert.
    Ik heb iets onthouden waar ik niets aan heb.
    :wink:

Bijdrager
    Bulle Bas

Jongens, die 10mm doet het ‘em. bedankt:D Bleed en slug overlappen elkaar kennelijk als je ze een gelijke waarde geeft… Weer wat geleerd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.