7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    fr3z

[InDesign] Tekst .pdf verdwijnt tijdens importeren Word

Beste,

Ik zit met een probleem, wanneer ik een .pdf exporteer in ID en later importeer in Word laat hij de tekst niet zien.
    De bedoeling is dat het een soort template wordt in Word, zodat de klant er zelf wat tekst in kan plaatsen en afrdukken.

Dus ik dacht, ik maak gewoon een opzet in ID en exporteer dat er maak er een template van in Word. Maar zodra ik dat dus doe laat Word de tekst niet zien. De rest (logo, cropbleeds, marks etc.) zie ik wel gewoon in Word.

Ik heb al geprobeerd in verschillende Acrobat types (1.4, 1.8), ook heb ik het al een aantal keer geprobeerd met andere tekst, andere tekstvakken. Maar bij geen van alle zie ik de tekst in Word.

Edit; ik heb ook geprobeerd om het dmv. Illustrator te doen, dus van de tekst een vector gemaakt die geplaatst in de pdf maar ook dat werkt niet helaas. Het maakt ook niks uit of ik het in CS5 doe..

Ook heb ik al wat research gedaan op Google en Tweakers. Met een aantal verwijzingen naar Overprint maar dat staat allemaal uit en het is gewoon zwart op wit.

Adobe InDesign CS4 en Word for Mac 2008 worden overigens gebruikt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Bijdrager
    Bianco

Heb ooit ook wel zoiets gehad. Als je sommige delen van de tekst in een andere kleur zet, zie je die tekst dan wel? Het is volgens mij een probleem met het maken van de PDF.

Iets met kleurruimte volgens mij.

De tekst staat wel in de PDF, maar is niet zichtbaar.

Bijdrager
    fr3z

Dat is het vreemde, hij geeft het alleen zo weer in Word. Wanneer ik de .pdf open met Acrobat of Preview, dan zie ik de tekst. Ik heb het nu ook met de tekst gekleurd geprobeerd maar ook niet. :-/

Misschien is het zo duidelijker;

Klikbaar

Het is dus allebei de zelfde .pdf alleen de linker in Word zegmaar.

Bijdrager
    Bianco

Als je ‘m in acrobat Pro opent, en je zet je voorvertoning op overdrukken, zie je de tekst dan ook nog?

EDIT:

Acrobat Pro, Geavanceerd, afdrukproductie, uitvoervoorbeeld, overdrukken simuleren aan of uitzetten

Als er zaken verdwijnen met dat vinkje aan of uit, zit het daar in, en anders misschien in je instellingen. Word gaat alleen goed om met RGB kleuren, en wellicht heb je CMYK of steunkleuren gebruikt die verkeerd omgezet worden door Word.

Bijdrager
    nookie

Zet de tekst eens in lettercountouren (tekst selecteren, shift-command-o) in Indesign zelf, of maak een nieuwe kleur zwart, noem die dan voor de zekerheid geen zwart of black, maar echt iets heel anders.
    Ik denk dat het dan wel lukt.

Bijdrager
    fr3z

Bedankt voor jullie reacties. Maar het lag waarschijnlijk gewoon aan Word, want op school (overigens ook Mac, InDesign CS4, Word for Mac 2008) werkte het allemaal wel. Daar had ik vrede mee, het lag wel aan mijn Word. Misschien effe opnieuw installeren dacht ik. Maar nu ik het net thuis weer geprobeerd heb (ik kon er toch niet over uit) lukte het wel gewoon, dus ik laat het er maar bij. Haha.

@ Bianco; overdrukken simuleren gaf geen verschil de eerste keer.

@Nookie
    ; dat was het dus blijkbaar ook niet, maar lijkt het maar zo dat wanneer je lettercountouren gebruikt de kwaliteit achter uit gaat. Hij leek wel minder scherp?

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat Word nu naar behoren blijft werken.:)

Bijdrager
    MouseMighty

“Word nu naar behoren blijft werken”, ik help het je hopen! Vraagje, waarom geen PDF gemaakt met invulvelden die de klant kan bewerken? Werkt misschien wat veiliger en/of beter? Begrijp me goed, niet dat je nu de hele handel moet weggooien maar het is het proberen misschien waard.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.