2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan Muller

Indesign tekst import probleem

Hallo.

ik heb een indesign stramien met daarin een aantal alineastijlen. Ik krijg tekst aangeleverd in RTF waarbij de eindredacteur de tekst codeert met dezelfde namen als mijn alineastijlen. Dus hij geeft de codering 01_Kop mee en ik heb de alineastijl 01_Kop in m’n stramien.
    Als ik nu de tekst importeer met ‘Tekst en tabelopmaak verwijderen’ uit dan komt de tekst binnen. Maar hij neemt niet de alineastijlen goed over. De tekst heeft wel de alineastijl 01_Kop maar met een plusje en indesign vraagt om allemaal pc fonts die de eindredacteur blijkbaar gebruikt.
    Kortom de alineastijlen van het RTF bestand overschrijven die van indesign terwijl dit volgens de handleiding precies andersom zou moeten zijn.

Weet iemand wat er fout gaat en hoe dit op te lossen???

Het gaat trouwens om Indesign CS

Bijdrager
    AdobeTon

Het importeren en het beheer van Word/RTF stijlen is sterk verbeterd in CS2.
    Ik heb geen CS1 meer op mijn machine en weet niet precies wat er fout gaat.
    Misschien helpt dit scriptje (waarvan ik helaas de herkomst niet meer kan terugvinden), het verwijdert de + tekens van de stijlen en past daardoor de InDesign stijldefinities toe.
    Pasop, het verwijdert ook eventuele bold en italic die op woorden zijn toegepast wanneer die niet via een tekenstijl zijn aangebracht.
    Kopieer het onderstaande script en plak het in TextEdit.
    Maak er een plain-text (platte tekst) document van. Bewaar het script met de extensie .js in de InDesign Presets/Scripts folder.
    Daarna kun je het terugvinden in het Scripts palette en dubbelklikken.

groeten,

Ton

//DESCRIPTION: Visit all paragraphs in document and reassert paragraph styles

myStyles = app.documents[0].paragraphStyles;
    app.findPreferences = null;
    app.changePreferences = null;
    for (var n = 1; myStyles.length > n; n++){
    app.documents[0].search(“”, false, false, undefined, {appliedParagraphStyle:myStyles[n]}, {appliedParagraphStyle:myStyles[n]});
    }

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.