9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bassermans

Indesign tabel vergroten

Ik wil een opmaak incl. een tabel met 141% vergroten in indesign.
    De 141% namelijk omdat het van een A4 naar A3 vergroot moet worden.

Nu struikel ik al bij het invoeren van de procenten. Ik moet bij de twee procenten vakjes 141% om resultaat te zien. Ze staan verbonden met een ketting. Heb ik de beide 141% ingevuld, klopt het voor mij gevoel nog niet.
    Dat is één.

Tweede ik doe het doormiddel van de boel groeperen en dan met de hand vergroten. Dan blijft mijn tabel achter.
    In de tabel zitten stijlen, ik kan me niet echt voorstellen dat het een probleem kan zijn. Want de waardes van die stijlen kunnen gewoon over overrulend worden.

Alvast bedankt voor de feedback.

Bijdrager
    Bianco

Waarom zo moeilijk doen? Tabel maken op 100%, vervolgens exporteren als PDF, en opnieuw importeren op 141%. Nieuwe gegevens? Tabel aanpassen, en de handelingen herhalen.

Bijdrager
    Blieper

Dat kan gewoon. Kijk even of bij de Transformatie ook alles staat aangevinkt…

Verder kun je als je alles hebt geselecteerd het beste een maat of percentage ingeven in het percentagevenster en dan moet het werken…

Bijdrager
    bassermans

Dank je wel Blieper, ik heb alles aanstaan maar tabel geeft niet mee.

Wat zou ik verkeerd kunnen doen?

Bijdrager
    Carlo

Een tabel is een tekstkader met de tabel als inhoud.

Als je dit geheel vergroot en je gebruikt de zwarte pijl vergroot je enkel het tekstvlak niet de inhoud(tabel).

Wil je beide schalen dan gebruik je veel beter het vrije transformatie gereedschap.

Dit gereedschap schaalt altijd de container en de inhoud. In Jouw geval het tekstkader en de tabel.

Dit werkt ook voor andere containers met inhoud zoals geplaatste foto’s of logo’s/illustraties.

Veel geluk er mee

Bijdrager
    Blieper

Heb het net bij een zelfde soort tabel geprobeerd en bij mij werkt het toch gewoon bij het ingeven van 141%

Kijk eens of je deze instellingen hetzelfde hebt:

Bijdrager
    Macteach

Zorg ook dat je de lastste update van CC 2015 hebt, er is een versie geweest met een bug waardoor tabellen niet zoals gewend schaalde (je moest een vookeur operns anders instellen!), dat is weer teruggedraaid (of opgelost zo je wilt) in latere updates.

Bijdrager
    macmaus

Zou de tekst nog op basislijnstramien kunnen staan, dat de interlinie er daarom zo vreemd uitziet?

Bijdrager
    Blieper

Dat komt omdat hij met een interlinie werkt die behoorlijk groot is voor z’n oranje kopjes;-)

Heb het bestand gezien en het is inderdaad bij de regels die niet op een regel passen vandaar…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.