8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mooirood

InDesign Swatch palet heeft kuren

Bij het aanroepen van mijn Swatch Options in InDesign laat het venster mijn CMYK waarden niet meer zien. In plaats daarvan ligt er nog een “buggy” versie van de pantone-kleuren overheen. Lijkt een bug maar ik krijg het er niet uit. In elk document hetzelfde probleem… Zie plaatje:

Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    Blieper

Heb je al eens geprobeerd bij Venster ->Werkruimte opnieuw in te stellen. Maar ik denk dat het daar niet aan ligt. Om welke versie gaat het?

Bijdrager
    mooirood

CS5, toch maar een een update bestellen denk ik, krijg het niet weg. Ook als ik een ander kleurboek kies blijven de Pantone kleuren er overheen liggen… Waar zitten de voorkeuren van InDesign ook alweer, gooi ik die eens weg.

Bijdrager
    Blieper

Kijk hier maar eens:

Bijdrager
    Blieper

of:

Alle voorkeuren en standaardinstellingen herstellen

Als InDesign onverwacht gedrag vertoond, kunt u dit probleem vaak oplossen door voorkeuren te verwijderen. (Dit wordt ook wel “voorkeuren weggooien” genoemd.)

Het verdient aanbeveling een reservekopie te maken van de voorkeursbestanden met de naam InDesign Defaults en InDesign SavedData. Bij problemen kunt u deze reservekopiebestanden dan over de beschadigde voorkeursbestanden heen kopiëren, zodat u uw voorkeuren niet hoeft te verwijderen en er geen aanpassingen verloren gaan.

Ga op een van de volgende manieren te werk:
    (Windows) Start InDesign en druk op Shift+Ctrl+Alt. Klik op Ja wanneer wordt gevraagd of de voorkeurenbestanden mogen worden verwijderd.

(Mac OS) Druk op Shift+Option+Command+Control en start InDesign. Klik op Ja wanneer wordt gevraagd of de voorkeurenbestanden mogen worden verwijderd.

Bijdrager
    mooirood

Hoera!

“(Mac OS) Druk op Shift+Option+Command+Control en start InDesign. Klik op Ja wanneer wordt gevraagd of de voorkeurenbestanden mogen worden verwijderd.”

Dat werkt! Bedankt voor het meedenken Blieper.

Bijdrager
    mooirood

:cool:

Bijdrager
    Blieper

You’re welcome…

Samen komen we er wel:-D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.