9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    h4a

Indesign script, wie heeft hem nog?

OMT-lid WOZ had ooit hier een Indesign scriptt om grote opmaken van bijvoorbeeld 120 pagina’s in losse postscriptfiles om te zetten, zodat je bij Distiller niet 1 PDF file kreeg, maar allemaal losse files. Heel erg handig als DTP’er.

Recentelijk heb ik mijn software geupdate, maar vergeten het script te backupen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar de links zijn niet meer actief.

Wie o wie heeft dit script nog liggen voor mij?

Bijdrager
    Blieper

Dat kan toch gewoon in Acrobat of gaat het er om dat je het rechtstreeks in InDesign kunt doen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of met Automator, daarin kun je ook eenvoudig een PDF in losse pagina’s splitsen.

Bijdrager
    h4a

Ter voorbereiding van het maken van certified PDF’s was dit script heel erg handig. Indesign had dan direct als “output”-bestand nette postscriptfiles die ik vervolgens geautomatiseerd in een Distiller map kon omzetten in hoge resolutie PDF’s. Niet 1 kollossaal bestand van bijv. 2gb, maar netjes files van 30/40mb per stuk voor bijvoorbeeld een boek.

@Blieper
    : Het kan indd in Acrobat, echter weet ik niet of dit geautomatiseerd is?

@Jakko: Is de software waar je het over hebt “Automator” ook voor drukwerk?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Automator staat op elke Mac, in de map Programma’s. Alleen nu ik er even naar kijk om te zien welke takenreeks je ongeveer nodig zou hebben, dan kom ik tot de ontdekking dat er wel een taak is “Voeg pdf-pagina’s samen” maar geen “Splits pdf-pagina’s”. Ik denk dus dat je deze suggestie beter kunt negeren:(

Bijdrager
    Blieper

Ik neem aan dat je er een Dropbutton van kunt maken in Acrobat, maar omslachtig is het niet. Daar is Acrobat voor;-)

Bijdrager
    whispering

Een tijdje terug kwam ik het programma pdfsam-2.2.1 tegen waarmee het onder andere mogelijk is om pdf bestanden te splitsen.

Gratis te downloaden.

http://mac.windows9download.net/download/pdfsam-for-mac-os-x-2_2_1-759124-download.html

Bijdrager
    MouseMighty
    h4a op 17 januari 2013

Niet 1 kollossaal bestand van bijv. 2gb, maar netjes files van 30/40mb per stuk voor bijvoorbeeld een boek.

Gebruik je de Boek functie van InDesign? Dan kan je ook makkelijk van je deelbestanden een PDF maken. Ik snap het hele Distiller verhaal niet (meer). Dat hoeft toch niet? Native vanuit InDesign volgens specs PDF bakken en klaar? Of zie ik nu iets over het hoofd?
    Ook wat Blieper zegt, je kan in Acrobat altijd je PDF splitsen.

Moderator
    Night

Als je Indesign hebt, dan heb je hoogstwaarschijnlijk ook de beschikking over Acrobat pro.
    Hierin zit deze functie onder Tools > Pages > Extract
    Vul hier het gehele paginareeks in en vink Extract as seperate files aan.

En voila:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.