13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    noratje89

Indesign probleempje

Hey:)

IK vroeg mij af hoe ik de vorm van deze ellips kan veranderen zodat die mooi binnen de bleedlijn komt te zitten zonder te croppen en door gebruik te maken van punten.. Ik moet namelijk 3 punten aanbrengen op de bleedlijn.. Dat heb ik geprobeerd met de pen tool maar het lukt me helemaal niet.. Ook staat er in mijn cursus vermeld:
    punt 1 vluchtpunten breken-
    Punt 2 zonder vluchtpunten –
    Punt 3 vluchtpunten breken..

Kan iemand mij verder helpen:(

Bijdrager
    noratje89

Bijdrager
    Gemini

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt.
    Zie bijgevoegde screens.

Met vriendelijke groet.

Bijdrager
    Gemini

Bijdrager
    Gemini

Bijdrager
    mooirood

Wat een uitstekende mini-tutorial!:grin:

Bijdrager
    noratje89

Hey gemini thanks voor de hulp:) Ik ben alle stappen afgegaan en dit is wat ik bekom.. Zoals je kunt zien zit ik nog met een deeltje dat buiten de pagina valt hoe geraak ik daar van af?

Kan iemand mij vertellen wat vluchtlijnen zijn?

Bijdrager
    nickybbb

Ik denk dat je dat nog met je witte pijltje kunt weg halen (of gewoon aanklikken met zwart en kijken of deze niet gekoppeld zit aan je cirkel).

Bijdrager
    noratje89

Dat deeltje zit gekoppeld aan de cirkel.. Op de eerste afbeelding die ik gepost heb zie je de cirkel doorlopen tot de pagina erboven..

Bijdrager
    noratje89

Het is me gelukt :lol: thanks iedereen :kiss:

Bijdrager
    mackerjack

afgezien van de mooie uitleg … waarom wil je het persé weg hebben? je hebt er toch geen last van.

als je het overgebleven deel niet kan weghalen door gewoon klikken kun je naast je bladzijde een grote rechthoek tekenen en die ernaartoe schuiven en dan ook dezelfde pathfinder-methode toepassen. je hebt de eerste keer de rechthoek gewoon niet groot genoeg gemaakt. het moet alles wat je weg wilt hebben overlappen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je had het nog handiger kunnen doen door een rechthoek over je cirkel te tekenen, met de rechterbovenhoek rechtsboven op je pagina. Dan klik je de rechthoek en de cirkel aan, en kies je Object ? Pathfinder ? Intersect. Op die manier had je dat losgeraakte stuk cirkel ook niet gehad:)

Maar eh … sinds wanneer is dit trouwens een Windowsforum?;)

Inactief
    Anoniem

Wauw geniaal, ik zat zelf al heel moeilijk met de pentool in mijn hoofd, maar dit is veel eenvoudiger.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.