-
Q:
Indesign probleempje
Hey
IK vroeg mij af hoe ik de vorm van deze ellips kan veranderen zodat die mooi binnen de bleedlijn komt te zitten zonder te croppen en door gebruik te maken van punten.. Ik moet namelijk 3 punten aanbrengen op de bleedlijn.. Dat heb ik geprobeerd met de pen tool maar het lukt me helemaal niet.. Ook staat er in mijn cursus vermeld:
punt 1 vluchtpunten breken-
Punt 2 zonder vluchtpunten –
Punt 3 vluchtpunten breken..Kan iemand mij verder helpen
afgezien van de mooie uitleg … waarom wil je het persé weg hebben? je hebt er toch geen last van.
als je het overgebleven deel niet kan weghalen door gewoon klikken kun je naast je bladzijde een grote rechthoek tekenen en die ernaartoe schuiven en dan ook dezelfde pathfinder-methode toepassen. je hebt de eerste keer de rechthoek gewoon niet groot genoeg gemaakt. het moet alles wat je weg wilt hebben overlappen.
Je had het nog handiger kunnen doen door een rechthoek over je cirkel te tekenen, met de rechterbovenhoek rechtsboven op je pagina. Dan klik je de rechthoek en de cirkel aan, en kies je Object ? Pathfinder ? Intersect. Op die manier had je dat losgeraakte stuk cirkel ook niet gehad
Maar eh … sinds wanneer is dit trouwens een Windowsforum?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.