10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

[Indesign] Plaatje horizontaal spiegelen

Hallo,

Weet iemand hoe ik een afbeelding horizontaal kan spiegeln in het programma Adobe indesign?

Alvast bedankt.:)

Bijdrager
    rvanheukelum

Pak gewoon een handle, en sleep hem voorbij de andere zijde, alsof je een pagina omslaat dus …

Inactief
    Anoniem

Hoe bedoel je?
    Dat snap ik niet.

Bijdrager
    Indomarco

Venster: Object en Lay-out:->Transformeren

kies dan bij meerdere opties (driehoekje in rondje)

Bijdrager
    Deskman

Een veel over het hoofd gezien pijltje tovert een heel nuttig menu tevoorschijn…

(deze is uit IDCS2, maar in CS1 kan het net zo)

Inactief
    Anoniem

Dankjewel deskman;)
    Dat is wat ik zocht.

Het zijn altijd die kleine opties die je dan net weer niet weet.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”R_van_Heukelum”

Pak gewoon een handle, en sleep hem voorbij de andere zijde, alsof je een pagina omslaat dus …

Haha. Die kon ik nog niet. Leuk!

Bijdrager
    Deskman

De ellende daarvan is dat zowel plaats als verhouding veranderen. Wel leuk, niet handig…

Bijdrager
    sQ
    ”Deskman”

De ellende daarvan is dat zowel plaats als verhouding veranderen. Wel leuk, niet handig…

Bedoel je dat hij van coordinaat veranderd? Als je in de besturingsbalk (bovenin het scherm) het middelste ankerpuntje aanklikt, voordat je gaat transformeren, blijft het object op dezelfde coordinaten staan!

Let wel: dit kan zowel met het witte pijltje (alleen afbeelding) als met het zwarte pijltje (afbeeldingskader inclusief afbeelding)! De laatste optie is in veel gevallen de wenselijke optieā€¦

Veel InDesignplezier!

Bijdrager
    macmickey2

tjsa net als iets roteren…:cry: Waarbij de instelling van de in InDesign aangebrachte dropshadow niet mee gaat kwa coordinaten x en y maar dus een andere dropshadow geeft…Dus pas wel op met dit soort geintjes!!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.