7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanzl77

Indesign: pagina nummers staan op verschillende posities

Heb in Indesign op de master pagina de locatie en de stijl voor de paginanummering aangegeven. Nu plaatst Indesign ze braaf de 1ste 12 pagina’s zoals aan gegeven, daarna een aantal pagina’s op een andere positie, dan weer een aantal pagina’s goed, etc.

Iemand enig idee hoe dit kan? En veel belangrijker hoe dit opgelost kan worden….

Alvast bedankt,

Hans

Bijdrager
    MouseMighty

Heb je wel op de linker- en rechterpagina van je stramien die paginering goed staan? Staat het in een goede laag (zodat er niets overheen valt). Kan je een schermafbeelding van je stramienpagina posten? Heb je wel op alle pagina’s de juiste stramienpagina toegepast?

Bijdrager
    Blieper

Heb je wellicht een kader met ‘Tekstomloop’ op de pagina staan waardoor het paginacijfer weggepushed wordt?

[edit] Zie dat het alleen is als je de automatische nummering loskoppelt van de pagina.

Bijdrager
    Frank Visser

Het is of dat je zoals ‘Blieper’ zegt dat je tekstomloop hebt aanstaan, of je hebt een stramien pagina gebruikt, maar (per ongeluk) een aantal pagina’s van het stramien losgezet, zodat je stramien er nog wel instaat, maar wel aanpasbaar is.

Bijdrager
    Blieper

… en Hanzi77, ik ben toch wel benieuwd wat het nu is. Laat even iets weten…;-)

Bijdrager
    Hanzl77

Dank je wel voor jullie reacties. Sorry voor mijn late reactie maar ben even niet online geweest. Het heeft niet met mijn tekstomloop te maken. Want ook op de pagina’s waar het tekstframe niet eens in de buurt van het pagina nummer komt heb ik het probleem. Het lijkt er inderdaad op dat een aantal ingevoegde pagina’s los van het stramien staan. Al geeft het pagina venster aan dat het stramien is toegepast. Maar nadat ik het stramien op alle pagina’s verwijder en opnieuw toepas verandert er niks. Enig idee hoe ik de ingevoegde pagina’s de zelfde status als de originele pagina’s kan geven?

Wederom bedankt.

Bijdrager
    Blieper

Je kunt de basis pagina op de desbetreffende pagina’s gooien (slepen), let er dan wel bij op dat je de los verankerde gegevens, misschien dubbel op je pagina hebt staan. Maar als het goed is komen ze weer op de ‘basis’ plaats te staan.
    Rechtsboven in je paginavenster heb je een klein triangeltje, daar kun je ook kiezen voor: ‘Stramien toepassen op pagina’s…’, daar kun je aangeven ‘Alle Pagina’s’ of de desbetreffende pagina’s aangeven (eventueel met een komma gescheiden of met een ‘-‘ liggend streepje voor een groter bereik bv 2,5,7,10-16
    We horen het wel weer…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.