5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    DiscoveryV8

Indesign pad naar afbeeldingen

Hoi,

Ik heb een wordbestand, wat ik in Indesign op ga maken. Er zitten in het bestand paden naar de afbeeldingen. Die paden staan echter gewoon in de tekst. Bijv: <image src=”images/vragen/41892.png” />
    Weet iemand een manier om die paden automatisch aan de afbeeldingen te koppelen?

Bijdrager
    Ir.Bob

Dan heb je denk ik de afbeelding ingevoegd als link in word, en niet in het document zelf. Als je diep in InDesign duikt is het mogelijk om de afbeeldingen te koppelen, maar ik denk dat het makkelijkst is om de afbeelding eerst in het Word Document te zetten (dus niet als link) door in Word naar Edit->Links… te gaan. En dan nogmaals het document in ID plaatsen.

Bijdrager
    DiscoveryV8

Ik heb niets ingevoegd in Word. Ik heb de tekst zo aangeleverd gekregen. Een lang verhaal, maar het is een export uit de database, waar een verwijzing naar de afbeelding in staat. Dit bestand is bewerkt in een teksteditor. In het tekstbestand staat het dus ook al zo. En nu ligt het op mijn bordje…..Ik zoek dus een manier om deze verwijzing in Indesign weer aan de afbeelding te koppelen.

Bijdrager
    Ir.Bob

Ik weet niet om hoeveel links het gaat, maar mijn vermoeden is dat je het snelste bent met gewoon die links opzoeken en dan handmatig de afbeelding erin plaatsen. Anders zul je je heil moeten zoeken in een zelf geschreven script en ik denk dat je daar langer mee bezig bent dan het even met de hand doen.

Bijdrager
    Blieper

Als het een export uit een database is staan er waarschijnlijk per record komma’s tussen de velden of niet?
    Dan kun je het weer wegschrijven als tabel en dan kun je op de plaats van de afbeelding een ‘@’ voor het veld zetten in de bovenste naamgeving, dan ziet Indesign het als een afbeelding en plaatst hij de afbeelding bij het stukje tekst van dat record. Het werkt wel, maar ik kan je gegevens niet helemaal beoordelen.

Bv.
    Naam, Adres, Woonplaats, @Afbeelding
    Jan, Doedel, A’dam, image src=”images/vragen/41892.png”

Als je dit als Datamerge in Indesign laad, dan komt in de plaats van ‘@Afbeelding’ de afbeelding (die overigens in dezelfde map dient te staan).
    Hoop dat je er wat aan hebt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.