7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

Indesign :nested styles

Ik heb een nested style gemaakt voor een kopje met een subkopje.
    de eerste regel krijgt de eerste character style, de tweede regel de tweede character style.

Hoe geef ik het verschil aan tussen de eerste en de tweede regel ?
    Als ik “sentence” gebruik werkt het niet, een sentence is het pas als er een punt (of vraagteken of uitroepteken) achter staat en die staat er niet.
    De regels zijn verschillend van lengte (soms twee, soms drie woorden) dus “word” kan ik ook niet gebruiken.

Zal wel weer heel simpel zijn, wie vertelt het me ?

Bijdrager
    Deskman

Dat kan niet…:(

Nested styles gaan per alinea. Je zou zachte returns kunnen gebruiken. Nested tot ‘forced linebreak’

Bijdrager
    EagerB0bNerd

OK desk
    die forced linebreaks had ik ook al geprobeerd, maar als je die later invoegt (als je tekst er al staat) dan krijg je een extra regel.
    het gaat wel als je het typt, dus eerste regel typen, dan shift-return, dan tweede regel, en dan de nested style toepasssen met alt-shift.

Of dat nou echt minder werk is :?

bedankt

Bijdrager
    Macteach

Gebruik ‘Next style’, selecteer (!) vervolgens alle(!) tekst en kies dan ‘Apply with next style’ (deze optie zie je alleen als je meerder alinea’s hebt geselecteerd)

koop een boek en leer meer!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

OK Teach
    Als ik het goed begrijp zou ik ook de eerste regel de eerste stijl kunnen geven, return geven en doortypen en dan zou de volgende regel de “next style” krijgen.

ga ik proberen

ook bedankt
    en waarom zou ik een boek kopen als we macosx.nl hebben ?

Bijdrager
    Deskman

Koop een boek??
    Staat gewoon in de help…

Voor dit soort dingen ben ik erg gelukkig met Woodwing SmartStyles

Bijdrager
    WOZ

SQ leerde me onlangs dat ook kunt typen in het veld dat blauw wordt bij nested styles. Nooit geweten. Zij kwam er per ongeluk achter omdat ze het keybord aanraakte.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.