8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Ludo

Indesign – naam probleem bij voorinstelling PDF

Als ik een pdf maak via bestand>voorinstelling pdf, dan neemt indesign automatisch een willekeurige naam over, of de naam van een vorig bestand bij het opslaan v/h bestandje. Erg lastig, want nu moet ik elke keer de juiste naam er weer in copy/pasten, na het opslaan.
    Kent iemand dit fenomeen en belangrijker, hoe dit te verhelpen is?

Bijdrager
    Robbylator

Dat probleem heb ik ook. Ik los dat op door in het exporteer venster op het bron document te klikken. Er staat dan wel ‘.indd’ achter, maar dat verander ik in pdf. Het blijft omslachtig. Hopelijk heeft iemand de juiste oplossing.

Bijdrager
    JBStudio

Ik had dit ook…. Naar mijn idee een pure bug van CS2 (want dat gebruik je toch?) Na update naar CS3 geen problemen meer mee)

Zoals Robbylator het doet deed ik het ook maar vergeet dan echt niet voordat je op ok drukt .indd te wijzigen in .PDF !

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    Robbylator

Vreemd. ik werk in CS3.

Bijdrager
    Ludo

Ik gebruik idd nog CS2 met 10.4.11 (Tiger) op een Quad G5, het lijkt dus een bug in indesign te zijn, alle machines hier op de studio hebben er last van.

Bijdrager
    Robbylator

Zojuist een briefpapier gemaakt vanuit een bestaande huisstijl. ‘Bewaar als’ en ben verder gaan werken.
    Als je dan een PDF maakt, neemt hij de ‘oude’ naam van het eerste bron bestand.

Dus als je vaak advertenties maakt en even de formaten wijzigt, kom je dit probleem tegen.
    Als je een schoon document aanmaakt heb je er geen last van.

Bijdrager
    Ludo

Ja, dat is dus heel tricky, want soms verander je alleen maar een versie nr, en als je even niet oplet is dan de naam verkeerd.

Moderator
    Night

Normaal gesproken “onthoudt” CS3 de naam als die eenmaal handmatig is ingegeven. Bij een ‘vers’ document zou het automatisch documentnaam.indd.pdf moeten worden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.