5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    appeltje-e

InDesign kop doorlopend over 2 pagina's

Ik werk aan een magazine van 60 pagina’s met een gebonden rug af te werken. Ik weet: het is niet aan te bevelen om een kop van een artikel over 2 pagina’s door te laten lopen, maar ik wil het toch toepassen. Zijn er regels om te berekenen hoeveel mm wit er tussen twee woorden moet komen te staan in de rug???

Bijdrager
    nookie

Volgens mij zijn er geen regels voor, maar is het natte vinger werk.
    Het ligt er namelijk aan, op welke pagina de kop zit, dikte van papier, manier van binden etc.
    Als je het toch zelf ontwerpt, neem het risico dan niet en zet de kop op 1 pagina.
    Het geeft je echt geen prettig gevoel als je niet zeker weet of het gaat lukken.
    Dat blijft knagen totdat je het eindresultaat te zien krijgt.
    Dan is het nog maar de vraag of het inderdaad gelukt is.
    Zo nee, dan baal je behoorlijk.

Bijdrager
    mackerjack

als ik het toepas zet ik gewoon een dubbele spatie en dat heb ik nooit als storend ervaren of commentaar op gehad.

Bijdrager
    nookie

Dus je zet een dubbele spatie in een magazine van 10, 20, 40 of 60 pagina’s, ook al is deze geniet of gebonden?

Bijdrager
    mackerjack

tot nu toe waren ze geniet en niet boven de 40 pagina’s. bij dikkere en gebonden (gelijmde) magazines zou ik even in een bestaand exemplaar kijken hoeveel kijkruimte er verloren gaat. het scheelt namelijk ook hoe plat het open kan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.