4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mokkaaa

Indesign (CS5) interactive PDF video probleem

Hallo,

Wanneer ik een interactive PDF wil maken met Indesign (CS5) heb ik een probleem bij het exporteren van de file.
    Ik krijg namelijk de melding: “one or more interactive elements are clipped in ways that PDF files cannot reproduce. Those elements will be adjusted in the exported PDF.”

Waardoor ik vervolgens een witte vlek/niets zie bij het uiteindelijke PDF. Ik heb diverse files geprobeerd als MP4, FLV, MOV maar krijg steeds dezelfde melding.
    Wanneer ik de file vervolgens naar SWF probeer om te zetten werkt de video wel maar doen de buttons (links naar websites) het niet..

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Bianco

En andersom? Dus de film eerst naar SWF exporteren en die importeren in Indesign als SWF?

Edit:

Ik geef dat aan omdat je wel een werkend SWF bestandje aan de praat krijgt, vandaar. Ik weet eigenlijk niet eens of het kan met PDF.

Bijdrager
    Mokkaaa

Ik ga het morgen eens proberen..

Bijdrager
    MouseMighty

Heel belangrijk: Naar welk formaat PDF doe je een export? Export naar lage versie kunnen geen media ondersteunen.

”InDesign

U wordt aangeraden bestandsindelingen zoals FLV, F4V, SWF, MP4 en MP3 te gebruiken om optimaal te profiteren van de ondersteuning voor complexe media die wordt geboden in Acrobat 9, Adobe Reader 9 en Adobe Flash Player 10 of hoger.

Over het PDF export verhaal: http://help.adobe.com/nl_NL/InDesign/6.0/WS22CC3388-E37B-4b29-B051-ED1E9036CC5F.html (geldt natuurlijk ook voor CS5.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.