5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Paoline

InDesign; Inhoud afbeelding vergroot automatisch mee bij vergroten kader

Uit het niets heeft InDesign weer wat nieuws bedacht.. Als ik nu een kader vergroot door aan de hoekjes te slepen, vergroot de inhoud automatisch in proportie mee. Terwijl het bij wat ik nu aan het doen ben, héél belangrijk is, dat de inhoud op precies dezelfde plek blijft staan. Ik kan bij voorkeuren de juiste instelling niet vinden, iemand enig idee?

Alvast bedankt!:D
    (Oja, het heeft een klein beetje spoed…)

Bijdrager
    Paoline

Hmm, hij doet het nu af en toe wel en af en toe niet, lijkt me geen instelling dan, maar dat ik simpelweg iets verkeerd doe? Ik houd geen toetsten ingedrukt zoals shift o.i.d, ik heb geen idee waar dit opeens vandaan komt.

Bijdrager
    rdesign

Waarschijnlijk per ongeluk dit vinkje aangevinkt? (Te vinden in de bovenste toolbar?)

Bijdrager
    Blieper

Waarschijnlijk blijft anders je Cmd toets hangen, haha, tenminste als hij het soms wel doet en soms niet…

of

je hebt bij je Objectstijlen(pallet) in de opties aanstaan dat de afbeelding proportioneel moet meevergroten.

Kijk eens of dat de Afbeeldingskaders dezelfde stijl hebben die mee vergroten en welke niet?

Bijdrager
    Paoline

Misschien blijft die toets inderdaad hangen af en toe, want het vinkje bij Auto-Fit stond toch echt uit!
    Ik zal erop letten, hij heeft het nu al een tijdje niet gedaan. Bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.