15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    fietsfreak

Indesign file als html

Voor een opdrachtgever heb ik een aantal personeelsadvertenties gemaakt. Deze moet ik als html aanleveren bij een online vacaturebank. Opgemaakt als RGB in Indesign maar… als ik het exporteer als html en open in de browser lijkt het NERGENS op! Iemand ervaring met dit fenomeen?

Bijdrager
    KarelWillem

Een willekeurige opmaak één op één vertalen naar HTML gaat hem niet worden natuurlijk.

Het is niet anders dan bij een andere HTML opmaak. Papier is anders dan web.

Moderator
    Night

Als je de pixelmaten weet: gewoon de hele advertentie exporteren naar jpg en dat opsturen. Gekke HTML programmeur die niet gewoon een plaatje kan plaatsen;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Die gekke programmeur kan 1200 redenen hebben om een HTML-bestand te willen hebben.

Een advertentie op een website hoeft natuurlijk niet beperkt te zijn tot een ‘plaatje’.

Bijdrager
    fietsfreak

Ik kom heel eind, enkel de regelafstanden en witregels krijg ik niet onder controle.:(

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat dit is wat je zoekt. Ideaal voor het maken van advertentiebanners.

https://www.google.com/webdesigner/

Bijdrager
    Shmoo
    fietsfreak op 22 maart 2016

Ik kom heel eind, enkel de regelafstanden en witregels krijg ik niet onder controle.:(

Dat soort zaken regel je ook met CSS niet met HTML.

HTML is vergelijkbaar met de ruwbouw van je woning, CSS is de afwerking en aankleding.

Bijdrager
    fietsfreak

@shmoo als ik het Indd document exporteer als html heb ik de mogelijkheid een CSS Style Sheet toe te voegen.
    Zijn dit algemene Style Sheets of specifieke?

Bijdrager
    Shmoo

Als je CSS toe gaat voegen dan moet je alleen toevoegen dan essentieel is aan de advertentie, dus geen CSS Reset en al dat soort dingen dat betrekking heeft op het corrigeren van verschillende browsers. Dat soort stijlen zitten als het goed is al in de site waar de advertentie op komt e staan.

Kortom, je CSS zal hooguit 2 of 4kb zwaar moeten zijn en geen 50kb.

Bijdrager
    fietsfreak

@Smoo In welk programma maak ik deze aan zonder me in Dreamweaver te begeven?

Bijdrager
    Shmoo

Het ligt er helemaal aan wat je wilt gaan maken..

Het meest gebruikelijke is dat je een banner ontwerpt op X formaat en deze dan gewoon opslaat als jpg, png of gif bestand. Dat mail je naar de eigenaar van de site en dan plaatst hij deze banner op de site. Klaar.

Wanneer je over HTML bangers gaat praten dan heb je het meestal over bewegende elementen en al dat soort dingen. Het is afhankelijk van wat je wilt gaan maken hoe je dit opbouwt of maakt. Dat zou hetzelfde zijn als dat je vraagt, welke sportauto moet ik kopen. Heel veel sportauto’s gaan hard maar als je in de Renault Clio klasse gaat meedoen dan heb je weinig aan een F1 bolide.

Bijdrager
    fietsfreak

@shmoo Ik heb een personeelsadvertentie gemaakt voor op een vacaturesite. Deze moet aangeleverd worden in html. Alles prima behalve de witregels worden niet overgenomen, dat is ´t punt. Dit kan ik, denk ik althans, opvangen door CSS toe te voegen.

Bijdrager
    Shmoo

Deze moet aangeleverd worden in html.

Laat ze eens uitleggen wat dit betekent. Want als ik hieraan denk dan denk ik dat je zoiets moet aanleveren.

Rood zijn dan de afbeeldingen en groen is het HTML /tekst dat bij de advertentie hoort.

Het is niet eenvoudig om dit aan te leveren omdat je waarschijnlijk alleen een ‘div container’ dan moet aanleveren die de webmaster weer in zijn sidebar of wat dan ook kan droppen. Kortom als ik zoiets zou maken dan zal het er ook niet uitzien op het moment dat ik het aanlever in mijn HTML bestandje omdat er maar een fractie van de HTML in verwerkt zit die nodig is om een website te tonen.

Bijdrager
    fietsfreak

@shmoo ik ga contact opnemen. Laat het je nog weten.
    Tot hier bedankt!

Bijdrager
    fietsfreak

@shmoo het als html geexporteerde Indesign file is perfect bruikbaar. Moeilijker hoeft het blijkbaar niet te zijn. Ik houd de vacaturesite in de gaten om werkelijk te zien dat het werkt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.