9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    jos robijn

[opgelost] InDesign en lagen (layers)

Na de een na laatste update van InDesign CC is in het venster “lagen” het vierkantje verdwenen om geselecteerde objecten te verplaatsen naar een andere laag. Is dit bij iemand bekend? En hoe kan ik dat oplossen?

Moderator
    Night

Bijdrager
    pako

De grootste ‘bug’ in de laatste update was het (ook irritante, want je moet allerlei instellingen weer terug zetten) achterwege laten van het resetten van de prefs. Daardoor kan je tegen diverse onverwachte zaken aanlopen. Oppassen dus en: reset je preferences!

Bijdrager
    SvS

Vandaar! Pfff, dit is waardeloos.

Ook op gegeven moment kon ik niet meer sneltoetsen gebruiken voor zoom en geanimeerd schalen.
    Ik heb indesign op 3 Macs staan en telkens alles aanpassen en instellingen gelijktrekken, een hoop gedoe en dat na elk update!
    Ik mis echt “instellingen synchroniseren” tussen de Macs via hun cloud. Waarom hebben ze dat nou toch weggehaald? Steeds meer groeit mijn afkeer tegen Indesign door diverse programmeer-slordigheden van Adobe. Steeds meer spijt dat ik niet CS 6 gekocht heb en daar bij gebleven was. (vorig jaar CS5 -> CC)

Maar er is nu geen alternatief dan good old QuarkXPress.
    En daar heb ik nu ook even geen zin in.

Maar, @pako, je schreef:

Oppassen dus en: reset je preferences!

Hoe doe je dat dan?

Moderator
    Night
    SvS op 15 mei 2017

Hoe doe je dat dan?

Dat stond in mijn link hierboven al. Rechtstreekse link:
    https://forums.adobe.com/thread/526990

Bijdrager
    Tomac5

Ik had ook een keer kast van deze bug. Ook na het updaten van CC, maar een jaar geleden ofzo.
    Zit er dus nog steeds in. Fail Adobe

Bijdrager
    olbo

Niet helemaal op zijn plaats: maar waar is de command-F gebleven in Photoshop (herhaal filter)?

EDIT: Bewerken -> sneltoetsen -> Filter -> Laatste filter

(zoeken gebruik ik toch zelden in Photoshop)

Bijdrager
    SvS

Tja Adobe haalt soms handige functies weg bij updates, omdat ZIJ denken dat wij het niet nodig hebben of dat het goed zal zijn om het te weglaten. Acrobat vind ik nu helemaal niet fijn meer werken tov cs5 versie.

Olbo gelukkig kun je handmatig sneltoetsen maken. ??

Bijdrager
    Carlo

Hallo Allemaal,

Adobe doet inderdaad soms rare dingen, of ze zijn niet communicatief.

Als je update naar een hogere versie krijg je in de creative cloud app de mogelijkheid om je presets te bewaren van een vorige versie.

Andere optie is om onder het edit/bewerk menu je opties te migreren, of om de vorige voorkeuren eerst te bewaren en nadien terug te laden.

Herhaal laatste filter in Photoshop is nu dus CTRL+CMD+F

Het missen van het selectievierkantje in InDesign heb ik nooit gehad.

Zonnige achtermiddag

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.