9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    WOZ

InDesign en JPEG 2000

Wie o wie weet hoe en of ik een JPEG 2000 kan plaatsen in InDesign?

Bijdrager
    Zora la rousse

En wie oh wie krijgt dat op plaat :??

Bijdrager
    WOZ

Hoe bedoel je?
    Als ik het kan plaatsen dan kan ik het omzetten naar een cmyk beeld als ik mijn pdf maak. Dan heeft de drukker er geen probleem mee, toch?

Bijdrager
    Zora la rousse

Op de JPEG2000 site geeft men er niet veel informatie over, behalve dan dat het zou moeten werken en fantastisch is.

Bijdrager
    WOZ

Gelijk heb je.
    Wat een domme site zeg. De belangrijkste vragen worden niet gesteld in de FAQ.

Dit is seriues bedoeld maar ontstijgt het niveau ‘site voor de hobby-ist’ absoluut niet.

Bijdrager
    Deskman

Waarom wil je JPG2000 gebruiken? Of krijg je dat aangeleverd?

Ik heb me er ween tijdje geleden ook suf naar lopen zoeken omdat ik heel veel beeld in JPG krijg aangeleverd Alles omzetten naar TIF doe ik niet omdat dat geen zin heeft en vooral heel veel ruimte kost, maar kwaliteitsverlies voorkomen is ook wel een prettige bijkomstigheid.

Acrobat ondersteunt inmiddels ook JPG2000 bij het comprimeren van het beeld.

Tutorial, maar die zul je zelf ook wel gevonden hebben…

Bijdrager
    WOZ

Hee Desk,
    aangeleverd he… INDD CS en INDD CS2 kunnen er niks mee. Moet ik idd alles omzetten (alleen Photoshop CS2 kan het rechtstreeks openen, CS1 heeft een plugin van de originele CD nodig)…

Ben niet zo enthousiast over JPEG 2000…
    Idee is goed, aansluiting niet (browsers kunnen er ook niks mee).:sealed:

Bijdrager
    yvanp

Wat je kan doen is: maak een batchfile aan met Photoshop die je file herbewaart als een .psd-file.
    Alles wat je hierop sleept zal automatisch worden herbewaart in het juiste file-type. Dat gaat snel en je hebt geen geklooi meer met .jpg-toestandjes.

Bijdrager
    WOZ

Ja. Dat is idd de enige manier. Wel een extra stap jammergenoeg. Maar dan is het iig bruikbaar.

Als jpeg 2000 niet meer ‘ondersteuning’ zoekt bij Microsoft en Adobe kunnen ze het wel schdden natuurlijk.

Wie kiest er als beeldbank-bouwer nu voor een doodgeboren niet ondersteund formaat? :sealed:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.