12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    susie

Indesign -> e-mailadres onterecht omlijnd!

Jajaja ik blijf maar vragen over Indesign, maar loop al de hele week van die rare probleempjes tegen!! (nergens vermelding in Help en in het boek!)

In zo’n lap tekst wordt er een e-mailadres vermeld.
    Daarom heen wordt er automatisch een kader met zwart rand geplaatst… Dat wil ik helemaal niet!!!

Als je W intypt dan heb je een schoon pagina, dus kun je zien hoe het er uit ziet als het gedrukt is.
    Dan zie je ook de zwarte kader niet, niks aan de hand zou je zeggen….
    Maar in Pdf zie je het wel!!!!
    Dat moet dus niet :cry:

Waar zitten die verdraaide optie’s?

Wordt een beetje kriegelig van al die verborgen opties!!

Bijdrager
    Eelco

Waarschijnlijk een Word doc geïmporteerd?
    Word zet speciale tags rond een emailadres zodat het werkt als een ‘mailto’ koppeling in HTML.
    Ik open docs altijd even in TextEditor en haal daar de tags weg.

Niet netjes maar werkt wel (en voorkomt frustratie).

Bijdrager
    walterb

Het paletje ‘hyperlink’ is wat je moet hebben! Onder het menu ‘interactief’, alle e-mail en internetadressen worden automatisch geactiveerd, selekteer in het hyperlink palet de links en verwijder ze met de prullenbak, dan is het kadertje weg.

Bijdrager
    Deskman

Maar in de help van InDesign vind je onder ‘hyperlink’ toch echt 8 terzake doende topics…

Hyperlinks uit Word krijgen overigens ook nog een eigen text-style mee.

Dat je het hier vraagt en nog vlot antwoord op krijgt vind ik best, maar de help van InDesign is enorm uitgebreid en zeer helder geschreven.

ID heeft vreselijk veel mogelijkheden en opties. Dat willen we nou eenmaal zo…

Bijdrager
    sQ

van sus voor susie
    deze hyperlink is geimporteerd vanuit een MSword bestand
    om dit te voorkomen kan je bij het plaatsen van het tekstbestand het volgende doen (CS2):
    – “show import options” aanvinken
    – in het dialoogvenster “show import options” selecteer je “remove styles and formatting from text and tables” (deze instelling kan je ook als “preset” opslaan)

als de tekst al is geplaatst kan je de hyperlinks ook uitzetten in het palet “hyperlinks”
    – menu window / interactive / hyperlinks
    – selecteer de hyperlink in het palet en klik op de prullenbak

:apple: TIP
    op de site van 2know kan je een voor jou interessant script downloaden,
    mits je eerst een account aanmaakt.
    – log vervolgens in
    – in het user menu naar “downloads”
    – categorie “scripting”
    – selecteer het script “Remove URL-Hyperlinks”

omschrijving van het script:
    Dit door 2know beschikbaar gestelde AppleScript verwijdert de in een InDesign aanwezige Hyperlinks met een URL-verwijzing. Ook de toegepaste tekenstijl “Hyperlink” (vaak afkomstig van MS Word) wordt netjes verwijderd. © 2know bv – Pieter van Helvoirt

suc6

Bijdrager
    WOZ

Hee sQ, zijn daar nog andere handige dingen te vinden? :lol:

Bijdrager
    susie

Jullie zijn lieve schatten!!

Dat jullie allemaal zo snel antwoord geven!!

Nou…. inderdaad is “Help” wel handig, maar soms wordt een bepaalde probleem niet behandel.
    En mijn collega’s zien het ook niet..

Ik ben nu de enige die Indesign CS1 gebruikt, de anderen gaan er voorlopig nog niet over (gebruiken nog steeds Quark XPress)
    Je begrijpt dus mijn frustraties, dat ik niet effe aan mijn collega’s kan vragen :?

Maar in iedergeval zou ik zeggen, ga zo door met tips geven…
    Dan is iedereen alle beetje geholpen :D

Susie

Bijdrager
    sQ
    ”WOZ”

Hee sQ, zijn daar nog andere handige dingen te vinden? :lol:

Heeee WOZ:lol: (gaan we nu “a little off topic?”)
    op de site van 2know kan nog 2 interessante scripts downloaden:

:apple: Diagonaal doorstrepen v2.1
    Description Een ideaal script voor wie vaak stukken tekst diagonaal moet doorstrepen. Dit AppleScript streept de door u geselecteerde tekst door, van boven naar onder, van onder naar boven of zelfs beide. Ook de afstand van de doorstreping tot de geselecteerde tekst, de lijnkleur en dikte zijn allemaal instelbaar. Veel plezier! © 2know bv – Pieter van Helvoirt

:apple: Beeldvullend schalen v1.1
    Description Met behulp van dit script wordt de afbeelding in één of meerdere geselecteerde objecten (imageframes) proportioneel geschaald. Anders dan de in Adobe InDesign CS2 geïntegreerde functie is dat kan worden aangegeven hoeveel “extra” beeld buiten het object moet vallen. © 2know bv – Pieter van Helvoirt

zou zeggen “see it yourselve”
    greetzzz sQ

Bijdrager
    WOZ

Ah, die heb ik al :sealed: :wink: verzamelaar als ik ben…

Bijdrager
    iPod Jimmy

Misschien ligt het aan het exporteren met pdf (toevallig weet ik dat omdat ik vandaag net voor het eerste met InDesign gewerkt heb) en daar kan je hyperlinks enz. uitzetten misschien werkt dat.

Bijdrager
    Deskman

Ja, en als je dan de eerste keer met dat van je zuurverdiende zakgeld gekochte CS2 aan de slag gaat dan ben je zo hyper dat je denkt: nou ben ik ook een vormgever, nu mag ik ook in deze serieuze draadjes mijn onwetendheid uitkotsen.

Verbaasde jij je nou over het aantal slotjes dat je voor je neus kreeg?

Ik ga het nog een keer en ontzettend onaardig tegen je zeggen: Doe me een plezier en ga niet hier lopen blaten of je er nu ook verstand van hebt….

Zo, en nu doe ik weer verder heel aardig.

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”Deskman”

Ja, en als je dan de eerste keer met dat van je zuurverdiende zakgeld gekochte CS2 aan de slag gaat dan ben je zo hyper dat je denkt: nou ben ik ook een vormgever, nu mag ik ook in deze serieuze draadjes mijn onwetendheid uitkotsen.

Verbaasde jij je nou over het aantal slotjes dat je voor je neus kreeg?

Ik ga het nog een keer en ontzettend onaardig tegen je zeggen: Doe me een plezier en ga niet hier lopen blaten of je er nu ook verstand van hebt….

Zo, en nu doe ik weer verder heel aardig.

Denk ik te helpen omdat ik dat zag staan…. Sorry dat ik meedenk.

En nee ik heb geen CS2.

#Edit: Nee zo denk ik trouwens niet. Echt grootste nonsens, want je kent me niet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.