7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

Indesign: probleem met schermweergave bij tekst [opgelost]

Hoi,

Ik werk met nieuwste Indesign CC versie.

Overal zitten nu ongewenste blauwe ‘arceringsbalken’ op bij bepaalde lettertypes (Avenir).
    Hoe kan ik die weer verwijderen? Zie onderstaand wat ik bedoel:

Schermweergave:
    Normaal = blauwe balken bij bepaalde fonts.
    Voorvertoning = normaal

Als ik schermweergave op Normaal doe, en last van die balken heb, dan zet ik ‘Voorvertoning Overdruk’ even aan. Ik heb hier last van bij 1 document. Misschien kom ik straks op meerdere documenten dit nieuwe verschijnsel wel tegen, maar ik wil het begrijpen, wat er hier aan de hand is? Ik kan niet altijd op voorvertoning zetten ivm hulplijnen.

Sleutelbeheerder
    Night

Even op en neer scrollen (met als gevolg een screen refresh) helpt ook niet?
    Het is overigens een bekende ‘bug’ in de Indesign CC versies.

Bijdrager
    SvS

EINDELIJK gevonden. Ik was hier dagen mee bezig……….
    Inderdaad, Indesign CS 5 was op haar best (5.5 en 6 heb ik geheel overgeslagen) ondanks de vernieuwingen.

Dit knopje moet je dus uitzetten……… pff jeetje.

Sleutelbeheerder
    Night

Dank je voor het posten van de oplossing.:-) Vage functie overigens:-(

Bijdrager
    digideon

Dat is eigenlijk best wel een handige functie als je in documenten met veel alineastijlen werkt. Je kunt zo gemakkelijk opsporen welke teksten wel een stijl hebben toegekend gekregen maar die op de een of andere manier toch afwijken van de oorspronkelijke alineastijl.

Bijdrager
    SvS

Aha, dat is het dus inderdaad. Ik gebruikte deze manier van opsomming niet zoveel, maar omdat het nu om zoveel opsommingen ging, was het op deze manier handiger. Dat is inderdaad een handig functie om extra waakzaam te kunnen werken.

Sleutelbeheerder
    Night

Tsja, vóór de CC versies was het alleen maar te zien door het plusje achter de alinea-naam….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.