14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Indesign Cursor / Hand tool deed vreemd

Hoi, Indesign CC 19 hier + mojave.

Gisteravond kon ik helemaal niks selecteren met standaard zwarte cursor in Indesign. Ook met andere gereedschap lukte niet. Cursor was permanent een Hand-tool, waarbij ik alleen de spreads kon schuiven. Ik wil Selecteren om te opmaken. Zelfs spatie drukken hielp niet, op V drukken (sneltoets voor cursor) ook niet.

Dus de-install gedaan en dan opnieuw installeren.
    iMac herstart. Weer de-install + installeren.
    Na 2x de-install + install deed het weer.

Wat was er aan de hand? Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn geweest?

Bijdrager
    McJohn

Klinkt als een corrupte preference file. Ik weet niet of je die al eens had weggegooid en daarna Indesign hebt heropgestart. Ik in ieder geval nog niet voorgehad in Indesign CC 2019.

Bijdrager
    SvS

Ah. Waar zit dat pref. bestand precies?
    Test ik volgende keer eerst eens daarmee.

Bijdrager
    SvS

Dank je wel!

Verder niemand die hetzelfde fenomeen meemaakte?

Moderator
    Night

Ik niet in ieder geval (eigenlijk nog nooit van gehoord zelfs).

Bijdrager
    SvS

Vreemd, voor mij was het nu de tweede keer binnen half jaar. En hiervoor ook nog nooit.

Moderator
    Night

Belangrijker is het of het nu is opgelost voor je…

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ja ik heb dit ook al meerdere malen gehad, sinds OS X 10.14,

nota bene met oude INdesigns zoals CC 2015 die het altijd perfect deden

inderdaad echt verschrikkelijk

heb nog geen oplossing maar het zou iets te maken kunnen hebben met de Tab-toets, probeer die ‘s?

Tab of Shift-tab, zoiets

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Op Mojave dus. Moeilijk te testen of te reproduceren omdat het ook weer niet zo vaak voorkomt

Bijdrager
    SvS

Alweer kwam dit fenomeen bij mij. Gelukkig wist ik dit draadje nog.

En om te zeggen dat ik rare dingen doe op de Mac, nou nee..

Ik vloek wel hardop. Moet ik InDesign weer deinstalleren en installeren? En dat bij een SPOED-klus!

Bijdrager
    Blieper

Ik heb zoiets gehad met vensters die niet openklapte. Heb boven in ‘Toepassingskader‘ Aangezet en sindsdien heb ik dat niet meer, dus … kijk en vergelijk

Bijdrager
    hopsa

Ook meegemaakt met eerdere CC’s en OS’en.

Forceer stop deed vaak wel de truuk. Of Herstart.

Ik had het idee dat het met het werkgeheugen te maken had. Heb nooit een nieuwe installatie hoeven doen tot nu toe.

Bijdrager
    R_M

Ik heb het ook meegemaakt. Bij mij de oplossing >> naar de browser Chrome gaan dan terug naar InDesign: en alles werkt werkt weer.

Bizar maar het werkte echt: ik heb het fenomeen meerdere keren zo ‘opgelost’. Waar het aan ligt, of waarom Chrome een positieve invloed heeft, geen idee. Maar wel een fijne en simpel work-around.

Hopelijk werkt het bij jullie ook!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.