3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

InDesign CS6: Digital Publishing

Hallo,

Ik ben bezig om een folio in elkaar te zetten voor de iPad via de Folio builder die in IDCS6 zit. Dit lukt maar ik kom soms rare zaken tegen die in mijn ogen gewoonweg bugs zijn. Heeft iemand een oplossing voor het volgende?

Ik heb 3 articles:

– Een cover bestaande uit 1 pagina
    – Een artikel bestaande uit 2 pagina’s (d.m.v. verticaal scrollen)
    – Een artikel bestaande uit 1 pagina

De opmaak is nu nog niet zo heel erg van belang, omdat het puur om wat knutselwerk gaat.

Goed, het probleem:

Ik wil links toevoegen op iedere pagina, die linken naar de artikelen. Simpel gezegd: 3 textframes met de woorden Cover, Artikel 1 en Artikel 2. Druk op 1 van die 3 textframes op de iPad en je wordt naar het betreffende artikel gestuurd.

Die functie is er maar gaat in mijn ogen compleet mis.

Ik link naar een destination, die ik daaronder verder toelicht door het document article2wret.indd aan te geven. Op geen 1 pagina is het mogelijk om die links aan te klikken, ze doen gewoonweg niets. Behalve op 1 pagina: De tweede pagina van Artikel 1. Als ik daar op de link “Artikel 2” druk, dan wordt ik teruggestuurd naar de eerste pagina van Artikel 1.

Compleet verkeerde link dus, maar hij doet tenminste wat.

Waar ligt dit aan? Volgens mij ben ik of is InDesign een beetje de weg kwijt.

Bijdrager
    Nikkeef

Je moet niet “Go to Destination” gebruiken maar “Go to Url”. Adobe schrijft er het volgende over:

Koppelingen naar andere artikelen maken

Folioartikelen worden opgeslagen op een server. Hierdoor werken alle koppelingen waarvoor een pad naar een InDesign-bestand is opgegeven, niet meer wanneer hiervan een voorvertoning wordt weergegeven. Gebruik de “navto”-indeling om een koppeling te maken naar andere artikelen.

Als u een knop of hyperlink maakt, kunt u “http://” vervangen door “navto://” in het URL-veld. Geef vervolgens de naam van het doelartikel op zoals deze wordt weergegeven in het deelvenster Folio Builder. Gebruik niet de waarde Titel, maar de waarde Naam van artikel. Voorbeelden van geldige navto-indelingen zijn: navto://[artikelnaam] en navto://[artikelnaam]#n. Met #n geeft u een paginanummer op. Het nummer van de eerste pagina is 0, dus als u #2 aan de hyperlink toevoegt, komt u terecht op pagina 3.

op: de Adobe hulp pagina’s

Succes!

Bijdrager
    Chorro

Top! Dankjewel!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.