9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    apollo11

Indesign CS5.5 loopt vast tijdens opstarten…

Sinds kort start m’n Indesign CS5.5 niet meer.
    Bij het starten laad hij het programma tot aan het opstartscherm.
    Op de plaats waar het opstartscherm van indesign hoort te staan, laat de mac een grijs vlak zien met de bekende ronddraaiende strandbal…

Ik heb tijdens het opstarten de toetsen Shift, Control, Alt en Comand vastgehouden om de voorkeuren te verwijderen, al gedaan en daarna indesign opnieuw gestart. Dit hielp niets…

Weet iemand raad zodat indesing wel weer doorstart?

Bijdrager
    MouseMighty

Ook gewacht tot er een scherm komt dat vraagt om de voorkeuren te verwijderen? Zie deze (engelse) post: http://indesignsecrets.com/rebuilding-indesign-preferences.php

Bijdrager
    JBStudio

Gebruik je toevallig Suitcase??? Zo ja, check even of de ‘fusion core’ wel AAN staat. Als deze namelijk uitgevallen is (komt wel eens voor) is Creative Suite helemaal van slag!

Systeemvoorkeuren-Suitcase Fusion Core:

Bijdrager
    apollo11

MouseMighty bedankt voor je reactie. Zoals je hebt kunnen lezen in mij verhaal heb ik dat al gedaan.
    Het gekke was dat hij het daarna wel weer heeft gedaan, maar sinds ik de mac vanmorgen aanzette, bleef indesign weer hangen.
    Hierop heb ik nogmaals de toetsencombinatie gedaan (Shift, Control, Alt, Comand) en ja geantwoord op de vraag of ik de voorkeuren wilde verwijderen.
    Tot nu toe blijft indesign hangen bij het opstartscherm.

Bijdrager
    apollo11

JBStudio Bedankt voor je reactie.
    Ik gebruik geen Suitcase. Om de fonts te beheren gebruik ik FontExplorer X Pro.

Bijdrager
    MouseMighty

Hmm er stond mij iets van bij een FontExplorer X bug icm met CS en Mountain Lion. Maar of dat ook voor InDesign (5.x) zo is weet ik niet. Probeer er eens op te zoeken. Althans als je Lion/Mountain Lion heb draaien. Aan de andere kant, gisteren was er niets aan de hand… vreemd.

Bijdrager
    apollo11

Ik draai hier onder systeem 10.6.8
    Geen mountain lion dusss….

Ik heb net Indesign opnieuw ge├»nstalleerd, maar nog steeds hetzelfde….
    Wat me opvalt is dat wanneer ik indesign opstart via een indesign document indesign gewoon werkt.
    Totdat ik het document sluit en hij het welkomstscherm weer wil laten zien dan blijft indesign weer met een grijs welkomstscherm en een draaiende strandbal hangen…. is dat niet vreemd..?
    Het heeft dus volgens mij iets met het welkomstscherm te maken… Om dit welkomstscherm uit te schakelen moet ik het eerst wel zien toch…?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In je thuisbibliotheek staat de map Application Support met daarin de mappen Adobe / Adobe Indesign. Verplaats die laatste eens naar de desktop (misschien is hij corrupt) en kijk of dat wat uitmaakt. Als het goed is maakt Indesign die map opnieuw aan.

Bijdrager
    hopsa

Kan je als je een document open hebt wel het welkomstscherm openen (via help)?
    ‘hope so’, kun je hem gelijk uitzetten.

Er zit een reclame/webverbinding in het welkomstscherm, iets met een internetverbinding? firewalls kunnen een hoop… Ik weet persoonlijk niet hoe je dat voor elkaar kan krijgen maar ja…

succes

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.