13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Michel7394

InDesign CS5

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over CS5, ik krijg de soort van slimme hulplijnen niet uit:(
    zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik dit kan oplossen?

zie de afbeeldingen voor meer duidelijkheid

groet Michel

Bijdrager
    Ir.Bob

Wat bedoel je precies met de soort van slimme hulplijnen? Ik zie alleen maar de pagina, met de daarbij behorende pagina marges. Of bedoel je soms dat rondje in het frame wat op de pagina staat? Of de ‘bounding box’ van dat frame?

Hoe dan ook, misschien is alles wit je wilt wel de ‘w’ toets.

Bijdrager
    KarelWillem

Slimme hulplijnen uitzetten in het menu werkt niet?

Bijdrager
    JBStudio

Bedoel je dat rondje in het midden? Dat is de ‘Inhoudgrijper’ haha wat een woord! deze zit onder weergave-extra’s

Bijdrager
    Michel7394

Bedank voor de inhoudgrijper functie;)

ik bedoel als ik met mijn muis over een vlak ga dat de kaderranden zichtbaar worden.
    de w toets bedoel ik trouwens niet;)

alvast dank!

Bijdrager
    Ir.Bob

Kan het hier even niet testen, maar ik dacht dat die ook aan de ‘inhoudgrijper’ gekoppeld zijn. Anders is het view-> hide frame edges (wat je dan weer zelf mag vertalen naar dat absurde Nederlands wat Adobe gebruikt).

Bijdrager
    Michel7394

Thanx, al geprobeerd maar dat wil niet werken!

groet!

Bijdrager
    JBStudio

ooooo dat bedoel je…… volgens mij is dat een functie die door je strot geduwd wordt door Adobe….;-) Niks aan te doen! Ik moest er in het begin ook aan wennen, maar uiteindelijk werkt het wel fijn. Voornamelijk als je meerdere objecten wilt selecteren die half over elkaar heen liggen, de werkwijze is daarin iets gewijzigd t.o.v CS4 en eerder. Je ziet wat je gaat pakken als je klikt!

Bijdrager
    Nick Nack

Als je in inDesign kiest voor de Layout > Margins & Colums en je veranderd de waarden van Margins naar 0 en Colums op 1 dan verdwijnen die paarse lijnen omdat ze dan op de snijlijn liggen. Mits je de paarse bedoeld dan.

Als je de zwarte buitenste lijnen bedoeld, dat is gewoon je documentruimte, die zijn er omdat ze verdomd handig zijn.:D

Bijdrager
    KarelWillem

Ach ja, poep.
    Dat rondje komt er dus altijd. Of je nu wel of niet slimme hulplijnen aan hebt staan.

Bijdrager
    JBStudio
    KarelWillem op 20 april 2011

Ach ja, poep.

Dat rondje komt er dus altijd.

Niet als je ‘m uitzet bij weergave-extra! Geen rondje maar een INHOUDGRIJPER :crazy:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben soms al zo gewend aan dingen die op mijn scherm verschijnen, dat ik er niet eens aan denk dat ze aan of uit kunnen.

:lol:

Bijdrager
    JBStudio
    KarelWillem op 21 april 2011

Ik ben soms al zo gewend aan dingen die op mijn scherm verschijnen, dat ik er niet eens aan denk dat ze aan of uit kunnen.
    :lol:

Mee eens! Alleen ik vind de inhoudgrijper ZOOOOO irritant, dat ik deze koste wat het kost uit moest hebben! :sarcastic:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.