8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Egons

Indesign CS5 vraagje

Beste OMT-ers,

Ik heb een vraag over Cs5 en die is als volgt:
    Ik ben bezig met een project die ik opmaak in 2 verschillende documenten. Aan het einde van de rit moet ik deze bestanden bij elkaar voegen. Dat lijkt geen probleem maar dan stuit ik op het volgende. Ik heb een basis gemaakt op mijn masterpagina zodat die elke keer als standaard staat als ik een nieuw pagina erin sleep. Maar alles wat op die masterpagina staat is dan gelocked. Kan ik dit in 1 keer unlocken of er voor zorgen dat dit in mijn pagina’s gewoon aan te klikken is zonder steeds cmd+shitf+klikken te gebruiken? Dat is behoorlijk onhandig namelijk!

Thanks

Bijdrager
    EelcoJ

Cmd+option+shift+L op de geselecteerde pagina.

Bijdrager
    Egons

option?

Bijdrager
    Egons

neem aan dat je alt bedoeld?

Dat werkt in ieder geval:)

Thanks

Bijdrager
    Pieterr

http://support.apple.com/kb/HT1343?viewlocale=nl_NL

Option is inderdaad hetzelfde als alt.

Bijdrager
    hopsa

Als je in het paginapalet kiest voor ‘verplaats pagina’s’ dan verplaatsen automatisch ook je stramienpagina’s incl. onderdelen mee naar het document van jouw keuze. Daarbij worden uiteraard ook paginanummers keurig mee ‘omgenummert’. En blijven je stramienpagina onderdelen gewoon op slot. Als je dat zou willen.

Wel heb je dan twee A-stramien pagina’s, maar als je in het ene document je stramien een ander voorvoegsel en/of naam geeft is dat ‘probleem’ ook uit de wereld.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Egons op 18 april 2011

neem aan dat je alt bedoeld?

De toets met symbool ? erop heet wel degelijk “Option” …

Bijdrager
    MouseMighty

Of je begint met een betere stramienpagina’s en zorgt ervoor dat alleen de elementen die NIET veranderen erop staan. Wat is anders het nut van een stramienpagina als je het daarna er weer af gooit? Als je dan een wijziging heb (op je stramien) moet je dus alsnog met de hand de rest van je pagina’s nalopen omdat de items er af gehaald zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.